Jump to content
Annons

Köppt en mikrofon från thomann


MrMarcus

Recommended Posts

Vet ej om detta ligger rätt men. Går det att spåra vart en mick är någonstans och om det går att spåra?

Har gått in på dhl.de och där står det bara Departure from outward Office of Exchange in Country of Origin ( vad det nu betyder ) och har gjort det i 2 dagar nu 😉 Står det stilla eller har dom glömt att uppdatera

Mvh Marcus

Redigerat av MrMarcus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Lugn. Det tar ju några dagar allt som allt. När den har nått första flygplats brukar det stå där. Sen när paketet har landat på Arlanda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn. Det tar ju några dagar allt som allt. När den har nått första flygplats brukar det stå där. Sen när paketet har landat på Arlanda.

Är det bara för mig det alltid tar typ två veckor innan jag får grejerna? Tar väl en två dagar för dem att skicka det, efter det har man inte en aning om vad som händer... Känns som att svenska posten är fruktansvärt långsam, får väl börja beställa tyngre saker så det skickas med UPS istället. Lite kasst att man inte kan få det skickat med UPS oavsett vikt, från Digital Village får man ju grejerna efter 3-4 dagar... Bor ändå i Norrtälje, är inte så fruktansvärt långt utanför civilisationen att det borde ta posten 1½ vecka att skicka hit ett paket. Arfgh, ineffektivitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Är det bara för mig det alltid tar typ två veckor innan jag får grejerna? Tar väl en två dagar för dem att skicka det, efter det har man inte en aning om vad som händer... Känns som att svenska posten är fruktansvärt långsam, får väl börja beställa tyngre saker så det skickas med UPS istället. Lite kasst att man inte kan få det skickat med UPS oavsett vikt, från Digital Village får man ju grejerna efter 3-4 dagar... Bor ändå i Norrtälje, är inte så fruktansvärt långt utanför civilisationen att det borde ta posten 1½ vecka att skicka hit ett paket. Arfgh, ineffektivitet.

det har jag aldrig varit med om. Den snabbaste leveransen jag fått från Thomann var när jag la beställningen tisdag lunch och fick paketet hem till lägenheten på fredag förmiddag samma vecka, tack vare Posten. UPS har jag bara upplevt krångel med när jag beställt från DV247. De levererar oannonserat, endast dagtid och om man inte är hemma efter tre leveransförsök skickas paketet tillbaka till avsändaren, och det känns inte så kul om man beställt grejor för tusentals kronor. Deras förare har inga tjänstetelefoner så det är så gott som omöjligt att kontakta dom för att höra ungefär vilken tid de beräknar leverera, och skulle man vara bortrest och ber dem hålla på paketet låter dom det inte ligga i sitt lager mer än ett par dagar innan det skickas tillbaka till avsändaren. Men det värsta är nog att deras personal som svarar i telefon är fruktansvärt otrevlig och nonchalant. Åtminstone har de varit det varje gång jag ringt och pratat med dom (blev ganska många gånger senast de var anlitade). Nej, jag varken vågar eller vill få fler grejor skickade med UPS.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Har bara beställt en gång från dv247. På kvällen var paketet på Arlanda såg jag på statusen. På förmiddagen ringde snubben från UPS mig och sade han kommer inom några timmar och gjorde det. Men jag kanske hade bara tur med en som ringde?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, intressant. Har beställt från både Storbritannien och USA med UPS ett flertal gånger och bara haft positiva erfarenheter av dem! Kan ha att göra med att det inte är UPS själva som kör ut grejerna här i Norrtälje, de har det outsourcat till ett lokalt företag - som har tjänstetelefoner och ringer och kollar så att man är där och alltid ser till att lösa det!

De gånger jag beställt från Thomann däremot har jag fått vänta minst två veckor varje gång, har inbillat mig att det går mycket fortare om man bor i södra Sverige, typ Skåne med omnejd...

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Hm, intressant. Har beställt från både Storbritannien och USA med UPS ett flertal gånger och bara haft positiva erfarenheter av dem! Kan ha att göra med att det inte är UPS själva som kör ut grejerna här i Norrtälje, de har det outsourcat till ett lokalt företag - som har tjänstetelefoner och ringer och kollar så att man är där och alltid ser till att lösa det!

Ja, det låter ju väldigt bra. Om det funkade så hade till och med jag vågat anlita dom :rolleyes:

Det fanns iofs en utlämningscentral där man kunde hämta paketet själv men den låg typ 7 mil bort och kollektivtrafikförbindelserna dit var ganska dåliga så det var i princip omöjligt att komma dit utan bil...

De gånger jag beställt från Thomann däremot har jag fått vänta minst två veckor varje gång, har inbillat mig att det går mycket fortare om man bor i södra Sverige, typ Skåne med omnejd...

Ja, det är mycket möjligt. Då, i våras, bodde jag i Tranås (norra Småland) så det är ju ganska långt söder ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
De gånger jag beställt från Thomann däremot har jag fått vänta minst två veckor varje gång, har inbillat mig att det går mycket fortare om man bor i södra Sverige, typ Skåne med omnejd...

Lustigt. Själv tycker jag Thomann har varit snabba för mig. Beställde en gång på fredag eftermiddag och hade paketet på onsdagen. Bara fått vänta en gång men då berodde det inte på dem utan att det var tillfälligt slut hos dem och fick invänta tills det kom in igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lustigt. Själv tycker jag Thomann har varit snabba för mig. Beställde en gång på fredag eftermiddag och hade paketet på onsdagen. Bara fått vänta en gång men då berodde det inte på dem utan att det var tillfälligt slut hos dem och fick invänta tills det kom in igen.

Jag ringde dom idag dom sa att jag ska nog få paketet imorgon eller på torsdag :rolleyes: beställde i fredags

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...