Lewt_Mothafuckah Posted December 18, 2004 Share Posted December 18, 2004 Jag har installerat virutal Guitarist VST. Jag använder FruityLoops v5 som host. Jag får in VG på en kanal i furityloops och ett sånt här VST fönster kommer upp, där man ser en gitarr och massa VG inställningar. Vanligtvis brukar jag på alla VST här trycka på längst upp i vänstra hörnet på furityloops rutan och trycka på "Import cubase bank\present" och välja en .fxb eller .fxp fil från mappen för den VST jag använder. Men guitar saken består inte av några .fxb\.fxp dom ända sakerna jag kan tänka mej att man ska använda är alla .sty filer som ligger under Styles. men hur ska man importera dom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted December 18, 2004 Share Posted December 18, 2004 Jag har bara använt VG i Cubase, där allt fungerar helt perfekt. Valet av kompfigur finns ju tillgängligt direkt i interfacet - och är dessutom bland de första sakerna som står i manualen, så om FL hanterar VSTi på samma sätt som Cubase, borde det vara enkelt att få liv i det. Du kan se om det finns några bra tips på VG-forumet; http://www.bornemark.se - och annars kan du kanske också få hjälp hos MI-7 - om du har registrerat pluggen hos dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts