Jump to content
Annons

Klarar min dator cubase le 4?


mowgli

Recommended Posts

Hej!

Jag har beställt en zoom H4n handy recorder, och där ingår ett cubase le 4. Mina datorkunskaper är i princip noll, men jag vill ändå försöka lära mig använda det här programmet, eftersom det öppnar upp så många möjligheter.

Frågan är således om min dator (IBM ThinkPad) räcker till, eller om jag måste köpa en ny. Här är systeminfon:

System:

Microsoft Windows XP

Professional

Version 2002

Service Pack 3

Dator:

Intel® Pentium® M

Processor 1.60GHz

589MHz, 504 MB RAM

Är det någon här som har koll på om det här räcker till...eller om jag behöver köpa nytt?

Tacksam för svar.

Mvh, mowgli

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
morgonte (oregistrerad)

Jag har kört stora Cubase 4 på en 733 mhz PIII:a med 768 mb minne och det gick... ett tag - sen var jag faktiskt tvungen att byta upp mig. Mera minne är alltid ett gott råd!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Har själv 2GB ramminnne. Men när jag började med musik var det futtiga 256 i min dator som jag hade då. Det räckte verkligen inte långt och fick slänga in ett på 500. Redan då var det inte tillräckligt. Och idag är många pluggar och vsti mycket mer kraftfulla så 500 räcker inte på lång väg. Det är på tok för lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar, allihopa!

Jo, jag inser att det verkar vara för lite med 504 MB RAM, men jag undrar om jag trots det inte kan lägga in programmet i någon månad bara för att börja lära mig, innan jag får hem en ny och större dator. Eller är det helt kört?

Som sagt, tack för svaren, det verkar som ett schysst forum det här.

Mvh, mowgli 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

morgonte (oregistrerad)
Jo, jag inser att det verkar vara för lite med 504 MB RAM, men jag undrar om jag trots det inte kan lägga in programmet i någon månad bara för att börja lära mig, innan jag får hem en ny och större dator. Eller är det helt kört?

Varför inte prova - sen har du ju svart på vitt och inget förlorat, (utom möjligen lite tid och svett). 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Tack för svar, allihopa!

Jo, jag inser att det verkar vara för lite med 504 MB RAM, men jag undrar om jag trots det inte kan lägga in programmet i någon månad bara för att börja lära mig, innan jag får hem en ny och större dator. Eller är det helt kört?

Som sagt, tack för svaren, det verkar som ett schysst forum det här.

Jo självklart kan du lägga in det någon månad bara för att lära dig innan du får ny dator. Det finns en fördel. Du lär dig alla funktioner och sen när du har en bättre dator är det lätt att köra igång på riktigt. Du kan ju köra med vsti i början som bara drar lite cpu och lägga in audiofiler som du övar alla funktioner på. Då klarar du dig tills nya datorn kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo självklart kan du lägga in det någon månad bara för att lära dig innan du får ny dator. Det finns en fördel. Du lär dig alla funktioner och sen när du har en bättre dator är det lätt att köra igång på riktigt. Du kan ju köra med vsti i början som bara drar lite cpu och lägga in audiofiler som du övar alla funktioner på. Då klarar du dig tills nya datorn kommer.

Tack DieHard (och morgonte), det var det svaret jag hoppades på. Då blir det rivstart om två veckor, tjosann!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...