Jump to content
Annons

Hur gör jag detta?


merbid

Recommended Posts

Tjena,

jag har precis inskaffat Reason på min brorsas dator. Hur jag skulle fixa trummaskinen "redrum"(tror jag den hette..) och hur jag skulle kunna lägga lite sköna effekter på denna fattade jag fort, men sen ville jag testa lite instrument och till min stora förvåning så fanns så klart inte detta.. så jag kollade runt lite i forumet här för att se om det fanns några gratissyntar någonstans. Det hittade jag.. nåt piano med lite kul effekter och olika klaviatur på..

Min fråga är bara: hur får jag in det jag spelar på instrumentet på datorn in i reason?

Observera min ringa erfarenhet inom skapandet av musik på datorn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmmm... Tycker att det verkar som att han helt enkelt inte vet vilken grej han ska använda i Reason? Om det bara är det, så finns det ju ingen anledning att krångla till det med Rewire och Qbäjs, etc... Vill man däremot spela in sång eller "riktiga" instrument så räcker ju inte Reason till ensamt.

Vad är vad i Reason då? NN-19/NN-XT är ju en sampler, så där ska väl finnas både pianon och orglar och hela faderullan... Synthljud finns både i Subtractorn och Malström....

Lycka till! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...