Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Vad innebär "snart" egentligen? Finns inget datum för release men flera webbutiker har redan med det i utbudet.. Mitt musikskapande står still tills jag köper detta. 😲

Postat

Det ska enligt ett utskick till handlarna, börja skickas ut från tyskarna 1/9, så det är verkligen inte långt kvar. 😲

En sak som kan vara bra att veta, är att man kan få göra en "grace update" om man har köpt CE4 mellan 15/7 2009 och 15/10 2009. Dessa "grace updates" hanteras däremot bara genom Steinbergs huvudkontor - och inte genom handlarna.

Postat (redigerat)

Ok, tack Claes! En annan sak, man får väl ingen dongel med essential-versionen va?

Edit: eller vänta, på Thomann står det att man får det. Enda stället jag hittat den informationen på. :S

Redigerat av Rabieshund
Postat
Ok, tack Claes! En annan sak, man får väl ingen dongel med essential-versionen va?

Edit: eller vänta, på Thomann står det att man får det. Enda stället jag hittat den informationen på. :S

Retail-versionen innehåller dongel enligt Steinbergs prislista - och uppdateringen kräver dongel (som inte medföljer).

Postat

Alright. Fan vad jag stör mig på att essential 5 inte har stöd för 64bit. Det är ju den anledningen som gjort att jag väntat och nu fick jag reda på att man måste köpa studio 5 eller fullversionen för att få 64bit. Tänkte starta en tråd om det men kan lika gärna fråga här.. Hur tror ni att essential 5 funkar som 32bit app på vista 64bit? Några buggar och bara 2 gb ram kan jag leva med. 4000 spänn för studio 5 känns lite saftigt just nu..

Postat

Men de kan väl ändå inte släppa något nu, hösten 2009, som inte funkar på 64-bitsmaskiner...

Postat
Ja det är helt fuckat. Tror ni förresten att det kommer gå att uppgradera från essential 5 till studio 5?

Visst kommer det gå att göra. Du kan ju t o m uppgradera till CS5 och C5 från Sequel, som egentligen inte tillhör samma familj. :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.