rockstone Postat 9 augusti 2009 Postat 9 augusti 2009 går det att rita med pennan en kurva hur man vill ha volymen i wave lab så som det går i cubase
Claes Holmerup Postat 9 augusti 2009 Postat 9 augusti 2009 Visst kan man det. 😕 Zooma bara in ordentligt och välj sedan pennverktyget.
Gilbert Postat 9 augusti 2009 Postat 9 augusti 2009 Tror inte det är så han menar... eller? Med pennan så kan man fritt rita om ljudvågen men det är nog inte det du vill.
spass Postat 10 augusti 2009 Postat 10 augusti 2009 (några versioner sedan jagarbetade i wave) i montage fönstret kunde man rita volymkurvan tror den ligger i mitten av stereospåret och sen är det bara att klicka och ändra pencil-tool är väl i princip inte för att ändra volym utan rätta fel på ljudkurvan
rockstone Postat 10 augusti 2009 Trådstartare Postat 10 augusti 2009 problem är: jag gjorde en låt igår, we fly, finns på www.myspace.com/rockstone78 och efter andra refen så är det ett parti med endast en gitar i ca en halv minut, denna skulle man villa ha ner i volym ganska ordentligt, hur fixar man det lättast i wave lab. om ja zomar och tar penna så skulle det säkert ta 2 timmar att fixa till det, och change gain funkar inte för då blir det ett hack, måste finna nåt enkelt sätt som det gör i cubase med pennan där
spass Postat 10 augusti 2009 Postat 10 augusti 2009 rockstone sa: problem är: jag gjorde en låt igår, we fly, finns på www.myspace.com/rockstone78 och efter andra refen så är det ett parti med endast en gitar i ca en halv minut, denna skulle man villa ha ner i volym ganska ordentligt, hur fixar man det lättast i wave lab. om ja zomar och tar penna så skulle det säkert ta 2 timmar att fixa till det, och change gain funkar inte för då blir det ett hack, måste finna nåt enkelt sätt som det gör i cubase med pennan där i montage så fungerar volymen det precis som automation i cubase
rockstone Postat 10 augusti 2009 Trådstartare Postat 10 augusti 2009 ok, tack, var hittar jag montage, har inte tillgång till wave lab nu
Linus Postat 10 augusti 2009 Postat 10 augusti 2009 File->New Montage Lägg ljudfilen på ett spår i montaget. I klippet har du en gul envelop för volymautomationer. Dubbelklicka på önskat ställe så skapas en fyrkantig punkt där, vilken du kan dra upp/ner för att rita volymkurva.
Gäst Postat 10 augusti 2009 Postat 10 augusti 2009 Känns det kanske inte lite onödigt att starta tre nya trådar på en gång när man kan ta alla frågor i samma :S......
rockstone Postat 10 augusti 2009 Trådstartare Postat 10 augusti 2009 Tack linus! ok, d va lite onödigt onajj
rockstone Postat 10 augusti 2009 Trådstartare Postat 10 augusti 2009 ok nu har jag lyckats rita ner volymen ,hur kommer jag sedan tillbaks till det gamla stället där jag kan göra fade out och sånt?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.