Jump to content
Annons

PSP oldTimer

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Postat

För alla som gillar vintagepluggar finns det god anledning att ladda ned PSPs senaste kompressor.

PSP oldTimer is a vintage-style compressor designed for track and program compression and limiting. Our goal in developing this plug-in is to provide a simple compressor that offers an exceptionally musical sound while requiring a minimum of tweaking. This plug-in is not based on any specific hardware, rather it is inspired by vintage circuits and is designed to emulate some favorite characteristics of such compressors.

PSP oldTimer is so simple and so easy to use, that it's difficult to make it sound bad even at extreme settings!

This compressor offers soft and smooth compression in most applications, however it may slightly color the sound with its tube emulation on transients when heavily driven internally by high Compression values.

En 14 dagars demo går att hämta på http://www.pspaudioware.com/

Annons
Postat
Börjar inte marknaden för vintage-style kompressorer bli mättad nu ?

Åke

Den kan aldrig bli mättad!! 😕😄

DieHard (oregistrerad)
Postat

Som vad då hade du hoppats istället då? Vadan denna besvikelse?

Postat (redigerat)
Som vad då hade du hoppats istället då? Vadan denna besvikelse?

En distressor? 😉

Aldrig fel med "nya" pluggar det är bara trevligt. Bara det att jag (och det får ju stå för mig själv) redan har en uppsjö av kompressorer, och denna verkar inte vara något speciellt, som tex The Rocket, eller La2-a, 1176. Vet inte vad den skulle tillföra min arsenal. Men vem vet, den kanske blir min nya "to go..."

Redigerat av Yllet
Postat
En distressor? 😮

🙂 Är inte Distressor också en kompressor?

OT: Angående The Rocket, som Yllet nämnde, så rekommenderar jag den å det varmaste till alla som inte riktigt känner sig trygga med att [Nu är han där igen! Nu är han där igen!] gratis-pluggar skulle kunna vara lika bra som $$$-pluggar, men som å andra sidan vägrar betala för "märke" och GUI. The Rocket är inspirerad av och återger karaktärerna från t.ex. 1176, LA2A och 670, och kostar en tjugondel av t.ex. WAVES motsvarigheter. Och igen... det är bara sign. joachime och några få till som "hör skillnaden".

Men nu var det alltså, PSP oldTimer... Jag tycker den är ful!

Postat (redigerat)
😮 Är inte Distressor också en kompressor?

Ja och nej, det är ju "flera" kompressorer i en... 🙂 En liten armékniv... Fast det är klart, om man redan har la2-a, fairchild och de andra stora, kanske man inte behöver den heller. Har aldrig fått möjlighet att testa en i verkligheten

Redigerat av Yllet
Postat (redigerat)
😛 Är inte Distressor också en kompressor?

OT: Angående The Rocket, som Yllet nämnde, så rekommenderar jag den å det varmaste till alla som inte riktigt känner sig trygga med att [Nu är han där igen! Nu är han där igen!] gratis-pluggar skulle kunna vara lika bra som $$$-pluggar, men som å andra sidan vägrar betala för "märke" och GUI. The Rocket är inspirerad av och återger karaktärerna från t.ex. 1176, LA2A och 670, och kostar en tjugondel av t.ex. WAVES motsvarigheter. Och igen... det är bara sign. joachime och några få till som "hör skillnaden".

...och du glömmer nämna att det är DIN åsikt att billiga eller gratis pluggar låter precis lika bra som dyra. Det är ingen allmän sanning att det verkligen är så, utan bara din åsikt.

Att det sedan det du påstår verkligen kan vara sant ibland, säger jag inget om men du gör samma fel som jag ibland har kritiserats för (trots att jag inte brukar framhålla det så starkt som du gör här och i vissa andra trådar) - och upphöjer din personliga åsikt till "fakta", något som inte alls är bra.

Redigerat av Claes
DieHard (oregistrerad)
Postat

Du får vänta tills UAD släpper sin version av den.

Postat
...och du glömmer nämna att det är DIN åsikt att billiga eller gratis pluggar låter precis lika bra som dyra. Det är ingen allmän sanning att det verkligen är så, utan bara din åsikt.

Att det sedan det du påstår verkligen kan vara sant ibland, säger jag inget om men du gör samma fel som jag ibland har kritiserats för (trots att jag inte brukar framhålla det så starkt som du gör här och i vissa andra trådar) - och upphöjer din personliga åsikt till "fakta", något som inte alls är bra.

You dont be bad to da masta! Valle izt da masta. Claus cant be bad to masta. Then masta must kill you. Like he killed me once... before he become my masta.

Edit:

Nämen, var kom det där ifrån? Det var ju inte alls vad jag skrev och nu ser det ju ut som jag är helt av ämnet!

DieHard (oregistrerad)
Postat
The Rocket är inspirerad av och återger karaktärerna från t.ex. 1176, LA2A och 670, och kostar en tjugondel av t.ex. WAVES motsvarigheter. Och igen... det är bara sign. joachime och några få till som "hör skillnaden".

Ja det är märkligt att vissa av oss kan höra skillnad på kompressor och kompressor. Måste vara fel på mina öron som tycker att UADs Fairchild låter t ex mycket fetare än en gratiskompressor såsom reapers. :rolleyes: Att det inte stämmer vet Valle som aldrig har använt UAD.

Postat
Ja det är märkligt att vissa av oss kan höra skillnad på kompressor och kompressor. Måste vara fel på mina öron som tycker att UADs Fairchild låter t ex mycket fetare än en gratiskompressor såsom reapers. :rolleyes: Att det inte stämmer vet Valle som aldrig har använt UAD.

Som i min allra första tråd i det där känsliga ämnet så håller jag UAD utanför (och det gjorde jag i inlägget ovan också) eftersom UAD är delvis/förutsättningsvis även hårdvara, vilket förvanskar jämförelserna. Sedan fattar jag inte varför du tjatar om Reaper hela tiden... det finns andra kompressorer som jag tycker är bra.

Dessutom (till Claes), för ordningens skull, så menar jag givetvis inte all ALLA gratis-kompressorer låter lika "bra" som $$$-dito.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Men snälla nån det är ju du som tjatar om Reaper hela tiden om någon.

Postat
You dont be bad to da masta! Valle izt da masta. Claus cant be bad to masta. Then masta must kill you. Like he killed me once... before he become my masta.

Edit:

Nämen, var kom det där ifrån? Det var ju inte alls vad jag skrev och nu ser det ju ut som jag är helt av ämnet!

:rolleyes:🙂😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.