Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej. Jag letar efter en Cello-plugg. Det finns mÄnga bra dÀr ute men de jag hittat har bara strÄk-ljud. Ibland med Pizzecato, men jag söker en cello som Àr lika detaljerad som de flesta bra bas-pluggarna Àr. SÄ att det Àr en cello med massor av lager och massor av olika ljud. Typ knÀppa pÄ strÀngarna, slÄ an strÀngarna, strÄke, glizzar osv.

Tror ni att det finns en sÄn cello nÄgonstans?

Redigerat av tobiaswedin
Annons
Postat (redigerat)

Annars Àr East West Symphonic orchestra en given kandidat. Dock dyr.

http://www.soundsonline.com/EastWest-Quant...-pr-EW-177.html

GÄ in dÀr sÄ kan du se alla artikulationer som finns samt lyssna pÄ demos.

SÄ hÀr kan man fÄ till det med Violinen iallfall. http://www.soundsonline-forums.com/showthr...airytale+sonata

Sedan finns Vienna vilket kanske Àr Ànnu lite bÀttre pÄ sololjud men Àr Ànnu dyrare.

/M

Redigerat av Memphis
Postat

ja det kanskr Àr nÄgot Ät det hÄllet.

Hehe jo sĂ„ klart det lĂ„ter bĂ€st pĂ„ riktigt. Men jag har inte rĂ„d att hyra en cellist för att göra jazzexperiment med mig 😼

• 4 mĂ„nader senare...
Postat

Skulle vilja, precis som tordA, rekommendera Miroslav Philharmonic. Duktigt bra cellos dĂ€r. Även med ferla funktioner som du efterlyste.

/CHAE

Postat

Postar en LASS melodi som jag hade pa min memory stick, har pa jobbet.

Gjorde denna bokstavligen tva timmar eftar att ha fatt LASS.

Lar mig mer om work flow i LASS, samt vilka intensiteter, divisi och det som funkar bast. Sitter pa en single core AMD maskin och for att gora mer komplexa saker maste jag bounca tracksen efter jag kommit upp i tio, eller sa.

Denna lat har bara ett fatal LASS tracks, typ 8 eller sa.

Anyway, trots att denna mixar inte ar klara, borde den ge en kansla for "ljudet" - som ar helt ofantligt.

"Nothing else out there comes close," enligt min mening.

LASS har pizz, spicc och det for alla instrument - PLUS att du har sordino ocksa!

Allt jag gor ar "lek" - sa jag har inga egna eller externa krav pa kvalitet. Vilket ar ett "problem" i sig.

Sa, ursakta for kvaliteten...

S

Adagio_A_minor_SIR_Production.mp3

Postat (redigerat)

Gött!

LÄter verkligen svinbra om dessa cellos. Bra att du kört det avskalat och naket!

LÄten pÄminner lite om musiken frÄn serien Jesus from nazareth av Franco Zeffirelli!

Inget snack om att LASS Ă€r det man ska ha. Lite synd att det kostar som en utlandsskuld 😛

Redigerat av KillwithSkill
Postat

Jo,

Colin O'Malley's musik knacker mig helt.... kan sitta och bara loopa hans demo latar i flera timmar, med en flaska vin som support. En klart "religios" upplevelse...

Utlandsskuld: efter att ha hort LASS, well - there was no option but to join Mexico in the deficit department.

Har du LASS?

S

Postat (redigerat)

Det hÀr var verkligen precis vad jag letat efter!

Det Àr ju en helt fantastisk kvalité pÄ detta.

Nu kan man hotta upp alla gamla EWQL arr som man har ligger o skrĂ€par lĂ€ngst in i datorn â˜ș

Det kÀnns lite som att förrutom gitarr sÄ Àr det strÄkar som Àr absolut svÄrast att fÄ bra.

Testade Quantum Leaps Gypsi packet och det mÄste jag sÀga hade en riktigt bra kontrabas och fiol och gitarrerna var feta, men det fattades massa grejor för det dÀr sista feta ljudbilderna man vill jobba med.

Tack för tipset och snygg lÄt, Svencanz!

Redigerat av tobiaswedin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.