Jump to content
Annons

Kaffe abstinens i FL studio


base10

Recommended Posts

Annons
En kopp valfritt kaffe med tillsatt tre-fyra skedar med snabbkaffe så det blir starkt och gott!

Häda inte, dom två ska absolut inte blandas hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga direkta svar men hemligheten är att du drygar på pannan ordentligt med en extra skopa! ☺️

+1. klassiker.

Bryggkaffe är perfekt hemma.

Har du ett espressoställe i närheten kan ju en snabbis dit vara bra för inspirationen. En espresso macchiato skulle jag föreslå.

Då receptet på denna dryck kan variera på 50 m när på kartan bör det vara espresso med en gnutta mjölk. Har under mina turnéer

fått allt från 1 ml till 2 dl mjölk på samma beställning. 🙁

Emil

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tog 500mg en gång och somnade så det är typ vad jag dricker på en dag xD

Haha jag har ingen aning om vad du tål. Det var nog den minimalaste dosen jag någonsin kunde komma på. Då kör vi ca 10koppar kaffe, 5 power kings, 1 alvedon och kaaaanske 2 koffeinpiller. Då mår jag bra iaf ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha jag har ingen aning om vad du tål. Det var nog den minimalaste dosen jag någonsin kunde komma på. Då kör vi ca 10koppar kaffe, 5 power kings, 1 alvedon och kaaaanske 2 koffeinpiller. Då mår jag bra iaf ;D

1 kopp kaffe är 120mg. Powerking är omkring 140 och koffeinpiller är 200mg.

2300mg alltså?

Du dör om du får 20mg per kilo du väger 😐

Då skulle du väga 115 kilo och doserat en toxisk dos? xD

Link to comment
Dela på andra sajter

1 kopp kaffe är 120mg. Powerking är omkring 140 och koffeinpiller är 200mg.

2300mg alltså?

Du dör om du får 20mg per kilo du väger 😎

Då skulle du väga 115 kilo och doserat en toxisk dos? xD

Skojar du med mig haha? Nej jag väger inte 115kg och ja självklart överdrev jag. Och även om jag hade tagit så mycket som du sa så hade jag ju verkligen inte dött någonstans? Visst hade jag blivit sjukt stissig men aldrig att jag hade dött. Plus att du har helt fel att det är 200mg i koffeintabletterna. Om du nu inte trodde att jag skulle hälla i mig 2 hela burkar? haha.

Och ja, jag dricker nog runt 7-8 koppar kaffe varje dag! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skojar du med mig haha? Nej jag väger inte 115kg och ja självklart överdrev jag. Och även om jag hade tagit så mycket som du sa så hade jag ju verkligen inte dött någonstans? Visst hade jag blivit sjukt stissig men aldrig att jag hade dött. Plus att du har helt fel att det är 200mg i koffeintabletterna. Om du nu inte trodde att jag skulle hälla i mig 2 hela burkar? haha.

Och ja, jag dricker nog runt 7-8 koppar kaffe varje dag! 🙂

Heh vi dricker lika mycket kaffe isåfall, åtminstone 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Uhm, Jolt då? Kaffe kan man ju inte dricka ^.^

Nä instämmer där. Det brukar bli en halvliterscola eller té för min del. Och just nu en cola.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte göra egen liknande kapselkaffe av ingredienser man har hemma? 😉

Haha, tror det blir jobbigt. vetetusan vad de där små kapslarna innehåller, men det är säkert någon kaffeblandning och tillsatser för att få bra skum. Sen behöver du ju ändå en maskin för två lök 🙂

Men prova gärna, och om du hittar ett bra recept får du gärna höra av dig 😄

Redigerat av SkunkFunk
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, tror det blir jobbigt. vetetusan vad de där små kapslarna innehåller, men det är säkert någon kaffeblandning och tillsatser för att få bra skum. Sen behöver du ju ändå en maskin för två lök 🙂

Men prova gärna, och om du hittar ett bra recept får du gärna höra av dig 😉

Haha jo iofs. Fast jag är ju inte den som är den som inte vågar prova så jag kör gärna ett par experiment 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhmn ja... Det finns ingen disable knapp för sådant va? 😉

Bästa kaffet att prodda med, någon? 🙂

Ge mig en skvätt genast, mixningsarbetet går dåligt annars!

Halvburk nescafe snabbkaffe eller meta-amfetamin, bara välja 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...