JJRockford Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 (redigerat) Det hÀr har man vÀntat pÄ... Bara att hoppas att det inte Àr ett för tidigt april-skÀmt: http://www.metalexpressradio.com/article.asp?article=773 EDIT: förtydligade att det handlar om Queen /olsberg Redigerat 13 december 2004 av Olsberg
android Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Vem Àr den dÀr Paul Rodgers? Har svÄrt att tro att Queen kan va sÄ mycket att ha utan Freddy Mercury, men vem vet....
hammagrella Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Vem Ă€r den dĂ€r Paul Rodgers?Har svĂ„rt att tro att Queen kan va sĂ„ mycket att ha utan Freddy Mercury, men vem vet.... Rocknroll legend, lirat med Free, Bad Company och andra. Har du hört lĂ„tarna "Feel like makin love", "Can't get enough", "Alright now" sĂ„ har du hört snubben. Ăr sjĂ€lv ingen jĂ€ttefan av Rodgers, men vĂ€l Queen-nörd, sĂ„ om dom lovar att inte lira "I want to break free" sĂ„ lĂ€gger jag mig i sovsĂ€ck och köar redan nu.
android Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Har du hört lĂ„tarna "Feel like makin love", "Can't get enough", "Alright now" sĂ„ har du hört snubben. "Just can't get enough....", den spelade de ju pĂ„ discot jag var pĂ„ hĂ€romdan.... Trodde att det var Depeche Mode.... đłđ
Björn Olsberg Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Lustigt. Vad har Frankie Goes to Hollywood, Queen och INXS gemensamt? De inte bara Ă„teruppstĂ„r, alla saknar sina ordinarie karaktĂ€ristiska sĂ„ngare. Det Ă€r inte utan att man undrar. Ăr detta ytterligare ett försök att skrĂ€mma liv i en trött bransch? Ska fundera pĂ„ det till nĂ€sta ledare. đł
osiris Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Nyheternas nyhet? hade det vart goo goo dolls som skulle komma till sverige vi pratade om... ja dÄÄ hade det vart en nyhet vĂ€rd namnet đ
bonzo Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Ăr detta ytterligare ett försök att skrĂ€mma liv i en trött bransch? Ska fundera pĂ„ det till nĂ€sta ledare. đ Jag vet inte hur INXS och FGTH har resonerat, men vad gĂ€ller Queen kan jag tĂ€nka mig att Brian May Ă€r trött pĂ„ att harva runt i stödgale- och vĂ€lgörenhetstrĂ€sket. đ
speed-focus Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 hade ju hoppats pĂ„ george michael... đ
Stinkey (oregistrerad) Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 hade ju hoppats pĂ„ george michael... đ Word. Just det!
JJRockford Postat 13 december 2004 TrĂ„dstartare Postat 13 december 2004 FörstĂ„r inte den hĂ€r George Michael-hypen?!?! Antar att det baseras pĂ„ hans version av "Somebody to love" frĂ„n Live Aid-galan pĂ„ Wembley. Ăr vĂ€l inte ett av de sĂ€mre framtrĂ€dande visserligen (dĂ€r toppar Axl Rose's skriksĂ„ng i "Bohemian Rhapsody", rent vedervĂ€rdigt), och vĂ€ger man in hur svĂ„rt det Ă€r att tolka nĂ„gonting Freddie sjungt sĂ„ Ă€r det helt ok. Men jag har vĂ€ldigt svĂ„rt att tro att det skulle funka pĂ„ de lite tyngre lĂ„tarna. I grunden sĂ„ var ju Freddie en rocksĂ„ngare, det Ă€r inte George Michael. Speciellt live, dĂ€r har ju lĂ„tarna alltid framförts betydligt rockigare Ă€n pĂ„ skiva. BĂ€sta Queen-tolkningen jag har hört Ă€r nog Tony Vincent, som Ă€r med i den dĂ€r musikalen som gĂ„r i London. Han sjöng nĂ„gra delar ur "Bohemian Rhapsody" pĂ„ det dĂ€r "Popfest pĂ„ Buckingham Palace" (eller vad programmet nu hette?) som gick pĂ„ TV hĂ€rom sommaren (2 Ă„r sen kanske?). Finns att ladda ner hĂ€r, Ă€ven om kvaliten Ă€r sĂ„dĂ€r: http://www.tonyvincent.com/video.cfm Hursomhelst, Paul Rodgers blir sĂ€kert utmĂ€rkt det ocksĂ„, och jag Ă€r lycklig som ett barn pĂ„ julafton. Queen slutade ju turnera 1986, och som jag Ă€r född 1979 sĂ„ kĂ€nns det inte som om jag haft en sportslig chans att se dom live. Ăven om Freddie pĂ„ de flesta sĂ€tt Ă€r oersĂ€ttlig sĂ„ tycker jag Ă€ndĂ„ inte att det Ă€r sĂ„ kinkigt med att byta medlemmar, bara det lĂ„ter bra i slutĂ€ndan. FĂ„r bara hoppas dom lyckas vĂ€cka John Deacon ur hans dvala, sĂ„ blir det ju lite roligare. Och att Spike Edney fĂ„r Ă„ka med, det Ă€r ju lite kult. "I want to break free" fungerar alldeles utmĂ€rkt live. PĂ„ "Live in Rio" sĂ„ blir det plötsligt en riktigt tung rocklĂ„t, vilket man kanske har svĂ„rt att greppa om man sett promo-videon till den đ
wonderboy Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 Jag glĂ€ds med Dig, Rockford! Bry Dig inte om de dĂ€r andra surbultarna. Paul Rodgers har ju haft en jĂ€dra röst de gĂ„nger jag hört honom. Hoppas att det blir bra. Queen har aldrig varit ett av mina favoritband. Dock var de kanon nĂ€r jag sĂ„g dem pĂ„ Scandinavium nĂ„n gĂ„ng pĂ„ det tidiga Ă„ttiotalet. Sen kan ju ingen motsĂ€ga det faktum att de ĂGDE Band-Aid! Jag satt med kompisar och sĂ„g sĂ€ndningen. MĂ„nga favvo-artister gjorde ett ganska menlöst intryck under denna happening, sĂ„ inte Queen. De Ă€gde scenen frĂ„n första stund. Queen var som gjorda för det stora formatet. Freddie Mercury ĂGDE scenen. Det kanske kan vara en belastning som Paul eventuellt inte mĂ€ktar med. Hoppas att jag har fel....
hammagrella Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 Nu Àre dax, biljetterna slÀpps pÄ mÄndag: http://www.ema.se/index.jsp?left=artister/...queen/queen.htm
spaceman Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 Nu Ă€re dax, biljetterna slĂ€pps pĂ„ mĂ„ndag: http://www.ema.se/index.jsp?left=artister/...queen/queen.htm Fram med sovsĂ€cken och termos ? NĂ€e, Queen var rĂ€tt bra nĂ€r det begav sig. Men utan Fredie M sĂ„ kĂ€nns det mera ganska skralt. Ănnu ett exempel hur gamla band anvĂ€nder sitt namn fast med nya medlemar för att dra in cash.
gol Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 Tycker nog att detta ska bli mer spĂ€nnande! http://hd.se/senastenytt/event/detalj.shtml?id=28998 đ
MusikMakaren Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 Bara dom lÄter bli "Bohemian Rapsody"...det finns bara en... /Jan Olof
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.