Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja...

... visst finns det säkert en liknande tråd men hittade vid sökning inte riktigt det jag letar efter.

Så jag undrar. Är det någon som vet några helt ok VSTi basar? Ffa så skulle jag vilja få tag på en bandlös elbas men också gärna kontra.

Har provat Broomstick bass, den är den bästa hittills jag provat. Kontran (och många andra av deras basar) har dock, i min egen smak, väldigt osmakliga anslag.

Skulle vara mycket tacksam för tips om andra VSTi basar...

Mvh

Christian

Annons
Postat (redigerat)

Bas som VST-instrument?

Claes, nu får du komma hit och rekommendera J-Slap Fingered... 😄

...eller Red Bass.

Själv har jag REB, men det är visserligen ingen VSTi.

Redigerat av Linus
Postat
Spectrasonics - Trilogy

Kör den själv och med lite komp och dist kan man få till riktigtt fina resultat

Hej!

Man får tacka för tipset, har lyssnat på lite demos av den men den föll mig inte riktigt i smaken.

Några andra tips

Postat

Nej det är inte Trioligy som gäller.. Deras senaste Trilan är det.. Verkar inte vara helt klar ännu

"Trilian is set to be released October 26, 2009, the MSRP is $299US/€229Euro. All Trilogy customers can upgrade to Trilian for $99US"

Men här lite info http://www.spectrasonics.net/news/namm2009-trilian.php

Eller ta en koll på

Hej!

Man får tacka för tipset, har lyssnat på lite demos av den men den föll mig inte riktigt i smaken.

Några andra tips

Hej!

Några andra tips

Postat
Nej det är inte Trioligy som gäller.. Deras senaste Trilan är det.. Verkar inte vara helt klar ännu

"Trilian is set to be released October 26, 2009, the MSRP is $299US/€229Euro. All Trilogy customers can upgrade to Trilian for $99US"

Men här lite info http://www.spectrasonics.net/news/namm2009-trilian.php

Eller ta en koll på

Hmmm... kan eventuellt vara något... men känns ändå lite synth plast oäkta varning på den med. Men så klart, man kan ju skaffa sig en basist också :-D

Postat

Klart det gör. det är ju en virtuell bas! Skaffa riktig basist du 😄

Hmmm... kan eventuellt vara något... men känns ändå lite synth plast oäkta varning på den med. Men så klart, man kan ju skaffa sig en basist också :-D
Postat
Bas som VST-instrument?

Claes, nu får du komma hit och rekommendera J-Slap Fingered... 🙂

...eller Red Bass.

☺️

Absolut!

Scarbee's basar är helt outstanding, tycker jag. Det är ljudbibliotek utan player, så man måste ha NI Kontakt för att kunna använda dem.

Det är stora bibliotek som är mycket noggrant gjorda med många olika spelsätt.

Redd Bass ersätter J-Slap'n Fingered och är lättare att spela på, tack vare ett smart användarinterface med makron i Kontakt.

Sedan finns Blue Bass och Black Bass också, osm fungerar på samma sätt.

Lyssna på demos här: http://www.scarbee.com/demos/index.php 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.