mannenHerren Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Ăr pĂ„ jakt efter trummor frĂ„n 60-70 talet. Var trumseten bĂ€ttre för? Vad ska man leta efter? Ge gĂ€rna tips pĂ„ bra, dĂ„liga mĂ€rken. ( DĂ„liga just för att ha nĂ„tt att jĂ€mföra med samt vad jag bör undvika) Ăr det nĂ„tt speciellt man ska titta efter pĂ„ gammal trumset, nĂ€r man har det framför sig? Det kommer sĂ€kert bli sĂ„ att jag kör med nya cymbaler, "ny" fotpedal, skin. SĂ„ kommer jag missa hela grejen att ha ett gammalt sett? Meningslöst att betala pengar för nĂ„tt som inte gör nĂ„gon skillnad. Drömset skulle vara stor kagge, virvel samt 2 golvpukor. AlltsĂ„ ingen hĂ€ng alt att den stĂ„r pĂ„ eget stativ. Var den uppsĂ€ttning vanlig? Ăs pĂ„ med all info ni kan tĂ€nka er. //mannenherren
Gaurgle Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Ăr pĂ„ jakt efter trummor frĂ„n 60-70 talet. Var trumseten bĂ€ttre för? Vad ska man leta efter? Ge gĂ€rna tips pĂ„ bra, dĂ„liga mĂ€rken. ( DĂ„liga just för att ha nĂ„tt att jĂ€mföra med samt vad jag bör undvika) Ăr det nĂ„tt speciellt man ska titta efter pĂ„ gammal trumset, nĂ€r man har det framför sig? Det kommer sĂ€kert bli sĂ„ att jag kör med nya cymbaler, "ny" fotpedal, skin. SĂ„ kommer jag missa hela grejen att ha ett gammalt sett? Meningslöst att betala pengar för nĂ„tt som inte gör nĂ„gon skillnad. Drömset skulle vara stor kagge, virvel samt 2 golvpukor. AlltsĂ„ ingen hĂ€ng alt att den stĂ„r pĂ„ eget stativ. Var den uppsĂ€ttning vanlig? Ăs pĂ„ med all info ni kan tĂ€nka er. //mannenherren Ludwig! LĂ„ter som du Ă€r ute efter en rock setup, och ja. Ludwig. punkt. 60 eller 70 tal med en acrolite eller supraphonic virvel.
debatt Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 (redigerat) Addictive drums RetroPak... om du sitter med dator och inget fysiskt trumset (sorry...kunde inte annat... đ). Hörde istĂ€llet med bekanta nu, och Ă€ven de sĂ€ger Ludwig nĂ€r det gĂ€ller riktiga trumset. SĂ„ det tycks vara mĂ€rket för dagen, gĂ„rdagen. Redigerat 14 juli 2009 av debatt
DieHard (oregistrerad) Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Det framgÄr ganska vÀl, debatt, att det inte Àr nÄgra vsti-trummor som han Àr ute efter utan riktiga trummor.
mannenHerren Postat 15 juli 2009 TrĂ„dstartare Postat 15 juli 2009 Ludwig!LĂ„ter som du Ă€r ute efter en rock setup, och ja. Ludwig. punkt. 60 eller 70 tal med en acrolite eller supraphonic virvel. Jo, ja e ute efter en rock setup. Dock sĂ„ verkar det vĂ€ldigt ont om Ludwig set (snabb sökte google) Blev jĂ€vligt sugen pĂ„ snare trummorna nu nĂ€r jag lĂ€st lite om dom, lutar lite mer Ă„t Acrolite. đ Men Ludwig Ă€r ju lite top of the line. Finns det alternative? (Ăven om jag kommer leta som tusan efter Ludwig đ)
mannenHerren Postat 15 juli 2009 TrĂ„dstartare Postat 15 juli 2009 Addictive drums RetroPak... om du sitter med dator och inget fysiskt trumset (sorry...kunde inte annat... đ). Hörde istĂ€llet med bekanta nu, och Ă€ven de sĂ€ger Ludwig nĂ€r det gĂ€ller riktiga trumset. SĂ„ det tycks vara mĂ€rket för dagen, gĂ„rdagen. Letar riktiga trummor, men tack för tipset Ă€ndĂ„. AnvĂ€nder bara digitalset för att repa hemma eller tidigt demo. jo, verkar vara Ludwig som folk tipsar om pĂ„ nĂ€tet. Skulle vara kul att höra fler alternativ. đ
debatt Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 (redigerat) Vintage Drumforum Det talas om Slingerland bl.a. som ett alternativ. Sonor och Premier Ă€r andra. Ăstersund, har ni snö eller?! Redigerat 15 juli 2009 av debatt
aROCKER Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 Ăr pĂ„ jakt efter trummor frĂ„n 60-70 talet. Var trumseten bĂ€ttre för? Vad ska man leta efter? Ge gĂ€rna tips pĂ„ bra, dĂ„liga mĂ€rken. ( DĂ„liga just för att ha nĂ„tt att jĂ€mföra med samt vad jag bör undvika) Ăr det nĂ„tt speciellt man ska titta efter pĂ„ gammal trumset, nĂ€r man har det framför sig? Det kommer sĂ€kert bli sĂ„ att jag kör med nya cymbaler, "ny" fotpedal, skin. SĂ„ kommer jag missa hela grejen att ha ett gammalt sett? Meningslöst att betala pengar för nĂ„tt som inte gör nĂ„gon skillnad. Drömset skulle vara stor kagge, virvel samt 2 golvpukor. AlltsĂ„ ingen hĂ€ng alt att den stĂ„r pĂ„ eget stativ. Var den uppsĂ€ttning vanlig? Ăs pĂ„ med all info ni kan tĂ€nka er. //mannenherren Tjena mannen! Ăr precis pĂ„ vĂ€g ut nĂ€r jag sĂ„g denna trĂ„d. Har lirat och lirar pĂ„ bara vintage set. SĂ„ om du har frĂ„gar sĂ„ PM:a Men generellt, Ludwig, Gretsch Slingerland, Pearl, Premier...sedan finns andra ascoola udda grejor, typ Fibes (Vistalite) mm! Men alla lugs, stativ och skruvar Ă€r sĂ€mre rent generellt. Vi höres, sedan ska skiten stĂ€mmas inför studiotagning...lĂ„ter inte 70 om man gör fel! /aROCKER
mannenHerren Postat 15 juli 2009 TrĂ„dstartare Postat 15 juli 2009 Vintage Drumforum Det talas om Slingerland bl.a. som ett alternativ. Sonor och Premier Ă€r andra. Ăstersund, har ni snö eller?! thx för lĂ€nken. Mycket bra lĂ€sning dĂ€r. Snö? hehe, nĂ€. Sist ja kolla lĂ„g Ăstersund ganska mitt i sverige och inte vid nordpolen. Men du kan vara lugn, inte första gĂ„ngen jag fĂ„r den frĂ„gan. đ
debatt Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 (redigerat) thx för lĂ€nken. Mycket bra lĂ€sning dĂ€r. Snö? hehe, nĂ€. Sist ja kolla lĂ„g Ăstersund ganska mitt i sverige och inte vid nordpolen. Men du kan vara lugn, inte första gĂ„ngen jag fĂ„r den frĂ„gan. đ Brorsan bor dĂ€r och inte alls lĂ€ngesen han sa det lĂ„g snö kvar. Förra mĂ„naden. Rester av vallar. Kom pĂ„ en sak, kolla Ă€ven gĂ€rna gamla öststatsset. De kan man fĂ„ billigt. Annars Ă€r riktiga vintageset i bra skick dyra grejer. Redigerat 15 juli 2009 av debatt
mannenHerren Postat 15 juli 2009 TrĂ„dstartare Postat 15 juli 2009 Tjena mannen!Ăr precis pĂ„ vĂ€g ut nĂ€r jag sĂ„g denna trĂ„d. Har lirat och lirar pĂ„ bara vintage set. SĂ„ om du har frĂ„gar sĂ„ PM:a Men generellt, Ludwig, Gretsch Slingerland, Pearl, Premier...sedan finns andra ascoola udda grejor, typ Fibes (Vistalite) mm! Men alla lugs, stativ och skruvar Ă€r sĂ€mre rent generellt. Vi höres, sedan ska skiten stĂ€mmas inför studiotagning...lĂ„ter inte 70 om man gör fel! /aROCKER Tack, fick lite mer att söka Ă„ leta efter. MisstĂ€nkte att stativ och skruvar Ă€r sĂ€mre. Men kan en total genom gĂ„ng, rengörning och smörjning fĂ„ pli pĂ„ grejorna? Brukar gĂ€ngor och klamrar fungera eller Ă€r det tur att hitta en trumma dĂ€r alla fungerar Vad tĂ€nkte pĂ„ du pĂ„, "lĂ„ter inte 70 om man gör fel!"? Jag har nĂ„gon slags hat/kĂ€rlek till stĂ€mning.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.