Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Har haft Motifen en vecka, och inte lyckats med detta.

Vi ska ha den live med bakgrunder.

Tanken är att ha en Midifilspelare eller dator som kör Midifilen till Mitif ES rack.

Midifilens trumkomp skall inte ut i L-R, utan bara till en egen utgång, som trummis skall ha som klick.

Låter lätt, men efter 4 dygns försök börjar jag ge upp, haha.

Utgår från GM-midi filer, som modifieras i tonart, byter ut till bättre ljud mm.

Men lyckas inte få trumljudet tex GM Stereo som är vanlig i MIDI filerna att routas till assigable output.

Gör enl, manualerna, kan ändra från L-R till assigable 4 under OSC meny i det aktuella trumvoicen.

Men ändå ligger trumkompet med i L-R.

Någon som har en ide??

Tack på förhand.

//Lars

Annons
Postat (redigerat)
Hej

Har haft Motifen en vecka, och inte lyckats med detta.

Vi ska ha den live med bakgrunder.

Tanken är att ha en Midifilspelare eller dator som kör Midifilen till Mitif ES rack.

Midifilens trumkomp skall inte ut i L-R, utan bara till en egen utgång, som trummis skall ha som klick.

Låter lätt, men efter 4 dygns försök börjar jag ge upp, haha.

Utgår från GM-midi filer, som modifieras i tonart, byter ut till bättre ljud mm.

Men lyckas inte få trumljudet tex GM Stereo som är vanlig i MIDI filerna att routas till assigable output.

Gör enl, manualerna, kan ändra från L-R till assigable 4 under OSC meny i det aktuella trumvoicen.

Men ändå ligger trumkompet med i L-R.

Någon som har en ide??

Tack på förhand.

//Lars

Har visserligen inte tillgång till synthen just nu men jag kör ES8:an och har inte 100% koll på rack versionen. Men om du håller på i multimode så ska du ange i mixern vilka output varje kanal ska ha. Så det hjälper inte att endast säga till varje program i sig utan även i mixer finns det möjligheten att styra den funktionen.

Ska kolla lite åt dig...

Hm, har kollat igenom manualen, hittar inte riktigt samma funktioner som på ES8:an... Jag hänvisar gärna till forumet på www.motifator.com

Lycka till.

Skulle ni mot all förmodan bestämma er att sälja den, hör av er till mig för jag önskar en sån 🙂

Redigerat av Polder
Postat
Har visserligen inte tillgång till synthen just nu men jag kör ES8:an och har inte 100% koll på rack versionen. Men om du håller på i multimode så ska du ange i mixern vilka output varje kanal ska ha. Så det hjälper inte att endast säga till varje program i sig utan även i mixer finns det möjligheten att styra den funktionen.

Ska kolla lite åt dig...

Hm, har kollat igenom manualen, hittar inte riktigt samma funktioner som på ES8:an... Jag hänvisar gärna till forumet på www.motifator.com

Lycka till.

Skulle ni mot all förmodan bestämma er att sälja den, hör av er till mig för jag önskar en sån 🙂

Haha, japp, du har första "tjing" 🙂

Ja, misstänker att det är något sådant, men man ser ju inte någon Multi när man spelar midifilen, kanske måste skapa en Multi per låt, suck, då kommer det ta en evighet.

Har ställt frågan på Motifator med..

Tack.

Mvh Lars

Postat

Vet hur jag ska göra nu, men ändå inte ☺️

Bara att skicka Midi Controll message till Motif..

Adress 47

12 1 00 – 4F Output Select 0: L&R

8: asnL&R

9 – 15: asn1&2 – asn13&14

64 – 79: asnL, asnR,asn1 – asn14

S U C K!!

Hur och var skriver man in det i MIDIfilen, Listeditor ??

12 1 00 4F 9

Någon klok som vet?

Mvh Lars

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.