Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenna hej på er.

Jag sitter på en mac pro då jag hadde pengsen att köpa en å e såå nöjd..

Kör med den Logic studio.

Polarn vill nu oxå gå till mac och logic pro delvis för att vi skall kunna jobba mer ihop.

Han funderar på IMAC.

undrar nu hur Shiny Toy Guns - Le Disko från logic studio demos skivan beter sig på en IMAC då det bara e mer för att visa polarn vad en imac fixar.

Kan någon av er med IMAC ladda in Shiny Toy Guns Le Disko å ta en skärmdump som en real benchmark å göra en skärmdump under Reffrängen så man kan jämföra hur imac beter sig mot min mac pro , Hanterar Imacen den låten bra (sterio versionen)

nedan visar jag min cpu meter under uppspelning av refrängen på min mac pro.

MvH Jesper AkA Broghard

post-6960-1246367200_thumb.png

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Har dessvärre ingen imac men jag har kört låten på min quadcore pc som presterar en liten smula bättre (inte mycket lite som sagt) än en imac och mina staplar toppar som högst på ca 50-60 procent. Då kör jag fyra skärmar, finns en länk till en video här nånstans i en tråd om grafikkort om jag inte minns fel om du vill leta. En imac ska nog vara lugnt och sen är den ju jäkla snygg och praktisk oxå.

Postat

Jag kan göra testet. Har en iMac 3,06ghz.

Postat

Jag vill testa. Det jag undrar är om filerna man testar med ligger med i paketet man köpt eller finns det att ladda någonstans?

Jag har ett original Logic Studio paket i garderoben men för att undvika att allt bråte ramlar ut över mig skulle det vara smidigare att få ner det via någon länk =P

Postat
Har dessvärre ingen imac men jag har kört låten på min quadcore pc som presterar en liten smula bättre (inte mycket lite som sagt) än en imac och mina staplar toppar som högst på ca 50-60 procent. Då kör jag fyra skärmar, finns en länk till en video här nånstans i en tråd om grafikkort om jag inte minns fel om du vill leta. En imac ska nog vara lugnt och sen är den ju jäkla snygg och praktisk oxå.

sweet

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat
Jag vill testa. Det jag undrar är om filerna man testar med ligger med i paketet man köpt eller finns det att ladda någonstans?

Jag har ett original Logic Studio paket i garderoben men för att undvika att allt bråte ramlar ut över mig skulle det vara smidigare att få ner det via någon länk =P

Tror dom är lite skrymmande så lättast är nog att kolla i garderoben ändå, den ligger på demo content skivan om jag inte minns fel. Men för att spara tid så är jag övertygad om att din mac fixar den där låten lätt.

Postat

Så blir det något test eller inte? :S

Postat
Varför inte googla på Logic och benchmark. Skillnaderna i prestanda mellan olika modeller är väl dokumenterad.

+1

Det existerande benchmark-projektet är dessutom klart bättre på så säätt att man inte behöver tolka en studsande prestanda-mätare som dessutom inte är särskilt tillförlitlig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.