Jump to content
Annons

Bygga en noobig radio studio.


TimTim (oregistrerad)

Recommended Posts

TimTim (oregistrerad)

Tjena mors, nu är det så att jag har problem och behöver eran hjälp.

Jag ska bygga upp min radio studio på ett noobigt sätt men problemet är

att jag får inte till det riktigt, för jag ska kunna sitta nära micken nära mixerbordet.

Men jag kan inte sätta datorn mixerbordet tagentbordet, för då blir det trassel och trångt istället.

Men jag vill ha kvar mitt databord som jag har kvar.

Problemet är också att studio utrustnignen har ej kommit och ska beställas om 3 veckor när jag har kärnat mina pengar.

http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=702558&artno=135603 och http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=702614&artno=168858 blir det för ett bra pris.

Något som kan leva sej in i hur jag ska sätta datorn och vart mixerbordet och micken ska stå?

Tacksam för svar!

350melv.png

(Micken och mixebordet som står där nu ska skrotas 😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Min mic jag pratar i sitter fast i ett liknande stativ, fungerar skitbra. Har dessutom ett bord som är elektriskt justerbart i höjdled och en fin kontrollyta från Mandozzi. Synd bara att det inte är mina egna prylar, utan jobbets.

Hursomhelst, vad för typ av radioprylar spelar du in? Varför inte stå och prata?

Link to comment
Dela på andra sajter

TimTim (oregistrerad)
Min mic jag pratar i sitter fast i ett liknande stativ, fungerar skitbra. Har dessutom ett bord som är elektriskt justerbart i höjdled och en fin kontrollyta från Mandozzi. Synd bara att det inte är mina egna prylar, utan jobbets.

Hursomhelst, vad för typ av radioprylar spelar du in? Varför inte stå och prata?

För det första så sänder jag med ett program som heter Sam broadcaster och det är bara jag i studion så JAG måste dra på låtarna jinglar etc så ganska svårt å stå upp och desutom är databordet väldigt lågt.

Och jag spelar inte in jag kör live sändingar

Link to comment
Dela på andra sajter

TimTim (oregistrerad)
Om du kan så stå. Du låter troligtvis bättre då.

På vilket sätt låter man bättre på en radio? Gert på rix fm sitter ner och kan lova att han låter mycket bättre då 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första så sänder jag med ett program som heter Sam broadcaster och det är bara jag i studion så JAG måste dra på låtarna jinglar etc så ganska svårt å stå upp och desutom är databordet väldigt lågt.

Och jag spelar inte in jag kör live sändingar

Jag sätter också på jinglar och annat själv, ståendes, andningen blir lugnare och rösten ledigare med mindre flåsljud när man står upp. Men de e klart, har man inte ett bra bord (eller pengar till ett bra bord) så kanske det är lite svårt.

Vore kul att höra nåt du gjort förresten! 😕

Redigerat av Emil
Link to comment
Dela på andra sajter

TimTim (oregistrerad)
Jag sätter också på jinglar och annat själv, ståendes, andningen blir lugnare och rösten ledigare med mindre flåsljud när man står upp. Men de e klart, har man inte ett bra bord (eller pengar till ett bra bord) så kanske det är lite svårt.

Vore kul att höra nåt du gjort förresten! 😏

Johnsradio.se men nu tar jag semester och är tillbaka om 3 / 4 veckor så därför jag kommer skaffa ny studio utrustning 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...