Jump to content
Annons

Remixa Swedish For Beginners!


Thomas

Recommended Posts

Hej!

I samarbete mellan Songbox och Wonderland Records så anordnas just nu en tävling om att remixa vårt band Swedish For Beginners singel "Magical Machines". Denna låt hade faktiskt sitt ursprung här på Studio Forum för ett antal år sedan.

Vinnaren får remixen officiellt släppt genom Wonderland Records - på Spotify, iTunes och Klicktrack. Dessutom får du lite annat godis såsom t-shirt, albumet "Facts and Fabrications" etc!

Tävligen har hållit på några veckor men håller på fram till 4 juli, så det gäller att sätta gång direkt om ni inte redan gjort det 🙂

För att ansluta: gå in på www.songbox.se, registrera dig och ladda ner filerna som behövs.

Lycka till!

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det verkar vara något fel eftersom man inte kan ladda ner spåren utan effekter... eller funkar det för någon annan?

Not Found

The requested URL /sweforbeg/remix-tracks-dry.zip was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Och uhm... remix; jag trodde man skulle få alla separata spår men det verkar det ju inte som ...

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Sången är väl det enda viktiga? 🙂

(Ja... det är alltså jag som sjunger...)

Alldeles för länge sedan jag postade i forumet, gött att ha en anledning igen. 🙁

Vår debutplatta är alltså ute nu (kolla länken i Thomas meddelande) och är världens första album som inleds med en studiofestivalvinnare. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittar inte remixfilerna, det står bara att jag ska klicka på låttitel för att lägga upp min låt!

EDIT: nu hittade jag, man skulle klicka på swedish for beginners och inte markera i ringen framför.

kan ju berätta för de som inte varit på forumet så länge att Signert vann varenda studiofestival han var med i (i allfall 3-4 st i rad), nu är han skivartist och slipper hänga här på forumet. :rolleyes:

var med i nästa studiofestival du också så kanske det blir din tur att släppa skiva nästa gång! 😆

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

kan ju berätta för de som inte varit på forumet så länge att Signert vann varenda studiofestival han var med i (i allfall 3-4 st i rad), nu är han skivartist och slipper hänga här på forumet. 😆

var med i nästa studiofestival du också så kanske det blir din tur att släppa skiva nästa gång! 😄

:rolleyes:

Japp. Tre raka segrar blev det. Forumets Carola, det är jag. Fast snäppet bättre, hon ställde ju upp en fjärde gång utan att vinna. 😛

Förresten, om det är någon som har tänkt besöka Arvikafestivalen så kolla in oss på Lyran, lördag 4 juli, kl.22.

För alla Göteborgare blir det Wonderland Records Arvikauppvärmning på Storans klubbscen på lördag 27 juni.

Så kan det gå när man är med i Studiofestivalen, som sagt. Nu väntar vi bara på att redaktionen hör av sig för en "spår-för-spår", så har man nått den absoluta toppen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med 85 bpm iallafall 😛

Har aldrig gjort någon remix tidigare, så det är rätt spännande för min del ..

Kan också tillägga att jag inte hört hela orginallåten, lättare så om man vill vara kreativ.

//S

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

originalet kan man höra på deras myspace sida.

Eller på Spotify, som Thomas länkar till i första inlägget. <reklam>Eller om man köper plattan på Wonderlandrecords.com, CDON, Klicktrack, Bengans, eller någon annanstans. </reklam> 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att det går framåt! Det har gått ett tag eftersom det står 2006 på min singel. Se till att bli kända så kanske jag kan sälja min förstautgåva dyrt i framtiden... 😕

(Har inte tänkt på det tidigare, men det är inte många låtmakare som har sitt hemmanummer tryckt på konvolutet!?! Snacka om nära koppling till fansen! 😉)

Redigerat av Lee
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att det går framåt! Det har gått ett tag eftersom det står 2006 på min singel. Se till att bli kända så kanske jag kan sälja min förstautgåva dyrt i framtiden... 😄

(Har inte tänkt på det tidigare, men det är inte många låtmakare som har sitt hemmanummer tryckt på konvolutet!?! Snacka om nära koppling till fansen! 🙁)

Ohhh.... Originalutgåvan av demoversionen. Fatta att du har tryggat din pension. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

vad är det för akord, eller måste jag ta ut den själv? (lite lat) 😛

edit: det är refrängen jag har problem med , versen var ju enkel i allfall. B och E.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

vad är det för akord, eller måste jag ta ut den själv? (lite lat) 🙂

edit: det är refrängen jag har problem med , versen var ju enkel i allfall. B och E.

Äh.. det är väll inte så viktigt? bara det låter bra? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, för bövelen. Det skall vara DIN version. 😆

då kör jag på så det låter bra! även om det är helt fel akord.

Link to comment
Dela på andra sajter

tror jag ger upp, låten är så bra att jag bara kommer att göra en sämre version och då känns det ganska onödigt att lägga tid och energi på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar vara något fel eftersom man inte kan ladda ner spåren utan effekter... eller funkar det för någon annan?

Oh hoj! Här har det ju skrivits massor sedan mitt inlägg - måste ha missat notifieringarna på nåt vis. Anyway, spåren utan effekter går att ladda hem sedan några dagar tillbaka.

Och uhm... remix; jag trodde man skulle få alla separata spår men det verkar det ju inte som ...

Nope! Begränsning skapar kreativitet, är min tes 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

blev det många bidrag? vore kul att höra fler än vinnaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Berättigad bump 😱

Japp, tävlingen har nyligen blivit avgjord. Vinnaren och alla deltagare har blivit kontaktade av Songbox (hoppas jag? 🙂 ). Vi kan snart redogöra här hur det gick!

Jag är typ deltagare, men har inte hört ett knyst.. förstår att jag inte har vunnit iallafall .. hehe

//S

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...