Jump to content
Annons

Edirol FA-101


Recommended Posts

Hej, jag har grymma problem med mitt Edirol FA-101. Har PC med Windows XP pro 3. Alla drivers verkar fungera men jag lyckas inte få datorn att förstå att det är ett ljudkort som den ska prata med. Firewireporten ska fungera som den ska, ska jag kanske göra någon inställning där?

Ifall jag öppnar Edirol Fa-101 drivers setup utan att ha på ljudkortet säger datorn ifrån och meddelar att ljudkortet inte har någon ström. När jag slår på strömmen fungerar programmet, så drivrutinerna borde fungera som de ska... Har även dragit hem de senaste drivrutinerna från hemsidan.

Problemet är då att ljudkortet inte finns att välja i kontrollpanelen/ljudenheter, men under maskinvara ligger drivrutinerna för Edirol FA-101.

I Cubase Le 4 finns ljudkortet att välja under device/device setup men när jag väljer det kommer följande meddelande upp

- No sound device is connected to PC.

Vad ska jag göra för att datorn ska fatta att det är ett ljudkort ikopplat? Börjar bli smått galen nu!

/ Fredrik

Ps: Skickar mina två utgivna skivor till den som hjälper mig att fixa problemet! Sätter snart en kula i huvudet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...