Jump to content
Annons

Sökes: trubadur till 40-årsfest lördag 27/6


mickeh

Recommended Posts

Hej!

Frugan fyller 40 och det skall firas.

Jag funderar på att överraska med en person med röst och gitarr som kan dra lite "örhängen".

Musikstil:

Det vore skoj med några tidstypiska 60-70-talsgrejer typ:

Sån't E Livet

Jag Vill Vara Din Margareta

34:AN

Monica Z

Cornelis

Beatles

Björn Skifs

(Vad jag kommer på så där i en fart)

Sedan finns bland hennes favoriter:

Stevie Wonder

Ebba Grön

Pink Floyd

Tom Waits

förutom jazz, lounge/chill och allsköns blandning annat.

Nåt som vore skoj om du kunde är någon av de låtar vi hade på bröllopet:

Depeche Mode: I feel you

Peter Le Marc: Ett av de sätt

What the world needs now

Typ schema (prel).

17-tiden: folk droppar in och får gå en liten tipsrunda. - Kanske att du sitter och plinkar i ett hörn då?

18-tiden: folk börjar käka (Om bra väder i trädgården, annars tränger vi ihop oss inne).

runt 19 kanske? Du börjar sjunga och spela - som "scenframträdande" Då har folk förhoppningsvis hunnit proppa i sig och pratat av sig det värsta 😄

Kanske lite skoj med spontan allsång i refränger på de mest kända?

Sen är det frågan om du är sugen på att "bakgrundsspela" före eller efter - jag har ju inte beställt något sånt här förr o har kollat runt lite på nätet, o det verkar som om priset inte alltid är direkt avhängigt av just framträdandetiden, så jag litar på din erfarenhet av såna här knäck, vad som brukar funka o så.

Ni som är intresserade, det jag är nyfiken på är dina synpunkter på skissen ovan, repertoar, ditt upplägg och vad du tror skulle passa schemamässigt m.m.m.m. samt inte helt oväntat priset ... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag kollar med mina trubadur bekanta. kanske lite tungt/mastigt program för en ensam musiker . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kollar med mina trubadur bekanta. kanske lite tungt/mastigt program för en ensam musiker . . .

Hej! Skoj! Oj!

Nä, jag menar inte att det är ett helt program, utan lite idéer/förslag, försökte förklara lite stilen....:-)

O föslag på programlängd emottages oxå, gärna i samband med pris- och programförslaget :-)

Och beskrivning/förklaring på din stil, jag är väldigt öppen för oliak förslag.

Gärna länk till egen sida om det finns.

Oj, nu kommer frun, måste sluta ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska försöka förtydliga lite.......

Det jag skrev är inte tänkt som ett spikat förslag, utan lite idéer och utgångspunkt för diskussioner.

Om det är så att du t.ex. har ett trettiominutersprogram där du vill att folk sjunger med, som passar 40-åringar, så är det förslaget välkommet.

Om du hellre gillar att "sitta i ett hörn och plinka" i samma musikstil så är det också intressant.

Kort o gott, jag försöker måla upp förutsättningarna för att du ska kunna se om det matchar din stil 🙁

Kom gärna med frågor! Det hjälper oss båda 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...