Jump to content
Annons

Nybörjarveteran?


merbid

Recommended Posts

Tjena allihopa!

Jag heter Alex och jag spelar gitarr, mestadels spelar jag väl någonslags rockmusik, men jag gillar även att spela österländsk musik till vilket jag använder min gamla bouzouki (grekisk långhalsluta) som jag stämt lite skumt..

Jag är en nybörjare när det gäller studiosaker, då mina erfarenheter hittils sträcker sig till ett studiotillfälle, (tre dagar plus mix för en demo med ett band jag spelar bas i) och diverse inspelningar med en polares porta och med min fyrkanalsporta med kassett från längesedan..

jag har även spelat in en hel del trance på datorn med hjälp av programmet Fruity Loops, där jag utan att fatta riktigt vad jag gjort lyckats få till musik som folk trott vara riktig trance.

Jag är en riktig musikslukare och jag önskar att jag kunde mer om musikskapande så att jag skulle kunna förverkliga de många ideérna jag har.

Mitt nya band söker för tillfället trummis, så¨om du är, eller känner ngn som är intresserad, hör av er!

ja, det var väl det.. jag ska försöka bidra med så mkt som möjligt här på forumet, kanske framförallt med min snart 13åriga gitarrkarriär! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Erik Hofstein (oregistrerad)
Tjena allihopa!

Jag heter Alex och jag spelar gitarr, mestadels spelar jag väl någonslags rockmusik, men jag gillar även att spela österländsk musik till vilket jag använder min gamla bouzouki (grekisk långhalsluta) som jag stämt lite skumt..

Jag är en nybörjare när det gäller studiosaker, då mina erfarenheter hittils sträcker sig till ett studiotillfälle, (tre dagar plus mix för en demo med ett band jag spelar bas i) och diverse inspelningar med en polares porta och med min fyrkanalsporta med kassett från längesedan..

jag har även spelat in en hel del trance på datorn med hjälp av programmet Fruity Loops, där jag utan att fatta riktigt vad jag gjort lyckats få till musik som folk trott vara riktig trance.

Jag är en riktig musikslukare och jag önskar att jag kunde mer om musikskapande så att jag skulle kunna förverkliga de många ideérna jag har.

Mitt nya band söker för tillfället trummis, så¨om du är, eller känner ngn som är intresserad, hör av er!

ja, det var väl det.. jag ska försöka bidra med så mkt som möjligt här på forumet, kanske framförallt med min snart 13åriga gitarrkarriär! 😉

Hej,

Lycka till med gittar äventyret, hoppas du blir kändis. Du kanske till och med spelar av byxorna på Yngwe MALMSTEN. Yes vad cool det hade variit 🙁😎😄😄😲😏

Välkommen till sveriges bästa musikerforum.

Mvh,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
jag har även spelat in en hel del trance på datorn med hjälp av programmet Fruity Loops, där jag utan att fatta riktigt vad jag gjort lyckats få till musik som folk trott vara riktig trance.

Välkommen hit!

Jag lånade en gång en gitarr av min bror Evert och spelade in en så kallad blues-tolva, utan att riktigt fatta vad jag gjort. Kompisen trodde det var riktig blues - "Claptons nya eller?".

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja! Välkommen!

Jag drömmer bouzouki om nätterna ibland. Låg magsjuk på ett hotellrum i Grekland i tre dar en gång och under balkongen ligger ett café där dom drog igång bouzoukin klockan 12 varje dag. Efter en dag kunde jag låtarna utantill, efter två dar kunde jag lägga febersjuka stämmor på varje parti i varje låt, efter tre dar var jag komplett galen.... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...