Jump to content
Annons

WWDC ikväll missa inte.


Gäst

Recommended Posts

Jag har tidigare varit på en sida som uppdaterats varje minut med bilder och info om vad som säger /händer. Alltså inte macworld nu. Någon som vet en sådan bra sida.

Är det något speciellt ni vill att det kommer ikväll?

Själv väntar jag på nya osx. Sedan är jag nöjd. Kanske något roligt med Logic med ifo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ååhh, vad sugen jag blev på macbook pro 13". Ha när man reser osv 🙂. Till det ha mitt duet och ett par lurar och en mick 🙂. Grym som bärbar studio dator. Liten och bra. Slipper man släppa på 15" elelr 17". Sedan hemma en mac pro! För att göra de riktiga arbeten.

Edit; fast en macbook pro 15" med 3,06ghz vore inte helt fel det heller.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Ååhh, vad sugen jag blev på macbook pro 13". Ha när man reser osv ☺️. Till det ha mitt duet och ett par lurar och en mick 😉. Grym som bärbar studio dator. Liten och bra. Slipper man släppa på 15" elelr 17". Sedan hemma en mac pro! För att göra de riktiga arbeten.

Edit; fast en macbook pro 15" med 3,06ghz vore inte helt fel det heller.

Jag känner mig också sugen på den 13-tummaren.

http://store.apple.com/se/browse/home/shop...pro?mco=MTE4NDY

Om man väljer den billigare 13-tummaren (2.26Ghz) och sedan lägger till 2 gig ram (för 1000:-) så hamnar man på 13 600:- istället för 16 000. En extern hårddisk ska man ju ändå köpa till efteråt så då känner jag inte att den inbyggda hårddiskens storlek spelar allt för stor roll.

Skillnaderna mellan dessa är alltså:

  • ~2500:- billigare
    0,27Ghz långsammare processor
    90GB mindre hårddiskutrymme (vilket för mig inte spelar särskilt stor roll då det hur som helst kommer krävas en extern rackare)

Vad tror du/ni om prestandan, funkar det bra som en bl.a. studiodator på hobbynivå? Spelar de där 270Mhz någon större roll så att de faktiskt är värda > 2 000:-?

Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner mig också sugen på den 13-tummaren.

http://store.apple.com/se/browse/home/shop...pro?mco=MTE4NDY

Om man väljer den billigare 13-tummaren (2.26Ghz) och sedan lägger till 2 gig ram (för 1000:-) så hamnar man på 13 600:- istället för 16 000. En extern hårddisk ska man ju ändå köpa till efteråt så då känner jag inte att den inbyggda hårddiskens storlek spelar allt för stor roll.

Skillnaderna mellan dessa är alltså:

  • ~2500:- billigare
    0,27Ghz långsammare processor
    90GB mindre hårddiskutrymme (vilket för mig inte spelar särskilt stor roll då det hur som helst kommer krävas en extern rackare)

Vad tror du/ni om prestandan, funkar det bra som en bl.a. studiodator på hobbynivå? Spelar de där 270Mhz någon större roll så att de faktiskt är värda > 2 000:-?

Christian

Passar perfekt. Bättre att du som sagt toppar minnet.

Du kommer inte märka skillnad i prestanda på 270Mhz till det du ska göra, och det är absolut inte värt de extra pengarna.

Jag hade kört på din variant, bra tänkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Passar perfekt. Bättre att du som sagt toppar minnet.

Du kommer inte märka skillnad i prestanda på 270Mhz till det du ska göra, och det är absolut inte värt de extra pengarna.

Jag hade kört på din variant, bra tänkt!

Skönt med sådan respons!

Man blir lätt förvirrad när man läser igenom "Vad ska jag ha för studiodator-trådar" och det enda som duger är det allra värsta på allt - kosta vad det kosta vill 😕

Visseligen är inte en macbook pro det billigaste alternativet heller men det är inte det jag säger heller 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...