Jump to content
Annons

Kan inte starta Cubase 5


busse

Recommended Posts

Satt och skulle testa lite i Cubase 5 och så låste sig programmet då jag sen skulle starta om det så kom detta felmedellande upp.

Syncrosoft licence controll

Aplication 'Cubase 5' has caused following error:

DCOM connection to program Synsopos.exe failed

Error: Servern kastade ett undantag

Sen kan jag välja mellan att klicka på Help och OK under "options".

Trycker jag på help kommer det upp en massa om Syncrosoft som jag inte blir klok på och trycker jag på OK så händer ingenting med Cubase 5. Vad har hänt och vad skall jag göra? Det är ju förmodligen nåt som spöka med hårdvarulåset men vad? Testade att koppla in nätverksladden om det skulle ha nån betydelse att datorn inte är ansluten till nätet men det blev ingen skillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Bara starta om datorn. Händer ibland att det blir strul med dongeln. Då funkar inget annat än att just starta om datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du uppdaterat till senaste versionen av syncrosoftmjukvaran?

Har du kollat så det inte är något strul med moderkortets mjukvara och drivrutinerna för USB-porten.. uppdaterat till senaste BIOS o.s.v.

Personligen har jag aldrig nånsin haft återkommande problem med just dongeln.. eller syncrosoftmjukvaran heller för den delen.

Hoppas det löser sig

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ja då var det något mer strul då om man behöver starta om flertal gånger. Kolla så du inte har någon konflikt. När det har strulat för mig med dongeln har det berott på att datorn stått i vänteläge innan och dongeln inte startat igång igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemen verkar fortsätta, fick starta om datorn ett par gånger när jag skulle ha igång Cubase nu i eftermiddad. Testade att stänga ner Cubase och då börjare det att strulade igen då jag skall starta om programmet. Hur kollar man om man har nån konflikt med dongeln, i enhetshanteraren verkar det vara okej? Fruktansvärt irriterande är det i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade samma problem. Pröva det här:

Go to Control Panel > System > Advanced > Performance: Settings > Data Execution Prevention.

Check the box that says "Turn on DEP for all programs and services except those I select". Then click on the Add button and choose the file SYNSOPOS.EXE, which should be found at C:\Program Files\Syncrosoft.

Från cubase.net.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Hade samma problem. Pröva det här:

Från cubase.net.

Vad blir det på svenska? Kontrollpanelen, system, avancerat, men sen? eller skall man gå nånstans via utforskaren?

Edit: använder XP om det gör nån skillnad.

Redigerat av busse
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...