JohnRick Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 (redigerat) Jag tänker kanske fel men ändå: Jag har en Alesis percussion Pad som jag tänker koppla till mitt SONAR via USB. Gissar dock att interface på denna pryl är USB 1.1 vilket givetvis gör sitt till då jag inte kan höra mina spelade 32-delsnoter i EZ-drummer (medan det går bra om jag noterar in dem i programmet och spelar in. Antar därför att det har att göra med MIDI-överföringen? Fråga (kanske helt off): Skulle det göra ngn skillnad om jag tar ett MIDI-interface och kör genom detta i stället? Går data fram fortare via MIDI-connectors/USB-interface än genom det andra alternativet - dvs USB-kabel rakt in i burken? Redigerat 28 maj 2009 av JohnRick
ake Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 Jag tänker kanske fel men ändå: Jag har en Alesis percussion Pad som jag tänker koppla till mitt SONAR via USB. Gissar dock att interface på denna pryl är USB 1.1 vilket givetvis gör sitt till då jag inte kan höra mina spelade 32-delsnoter i EZ-drummer (medan det går bra om jag noterar in dem i programmet och spelar in. Antar därför att det har att göra med MIDI-överföringen? Fråga (kanske helt off): Skulle det göra ngn skillnad om jag tar ett MIDI-interface och kör genom detta i stället? Går data fram fortare via MIDI-connectors/USB-interface än genom det andra alternativet (USB 1.1)? Midi använder 31250 bit/s , USB > 1 Mbit/s så det är nog inte sladden som är begränsningen. Sen finns det säkert overhead vid emuleringen. Åke
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.