JohnRick Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 (edited) Jag tänker kanske fel men ändå: Jag har en Alesis percussion Pad som jag tänker koppla till mitt SONAR via USB. Gissar dock att interface på denna pryl är USB 1.1 vilket givetvis gör sitt till då jag inte kan höra mina spelade 32-delsnoter i EZ-drummer (medan det går bra om jag noterar in dem i programmet och spelar in. Antar därför att det har att göra med MIDI-överföringen? Fråga (kanske helt off): Skulle det göra ngn skillnad om jag tar ett MIDI-interface och kör genom detta i stället? Går data fram fortare via MIDI-connectors/USB-interface än genom det andra alternativet - dvs USB-kabel rakt in i burken? Edited May 28, 2009 by JohnRick
ake Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 Jag tänker kanske fel men ändå: Jag har en Alesis percussion Pad som jag tänker koppla till mitt SONAR via USB. Gissar dock att interface på denna pryl är USB 1.1 vilket givetvis gör sitt till då jag inte kan höra mina spelade 32-delsnoter i EZ-drummer (medan det går bra om jag noterar in dem i programmet och spelar in. Antar därför att det har att göra med MIDI-överföringen? Fråga (kanske helt off): Skulle det göra ngn skillnad om jag tar ett MIDI-interface och kör genom detta i stället? Går data fram fortare via MIDI-connectors/USB-interface än genom det andra alternativet (USB 1.1)? Midi använder 31250 bit/s , USB > 1 Mbit/s så det är nog inte sladden som är begränsningen. Sen finns det säkert overhead vid emuleringen. Åke
Recommended Posts