Jump to content
Annons

Billigt


Erik Hofstein (oregistrerad)

Recommended Posts

...hittar inte WamiRack ESP1010 på musikborsen. Kanske inte kommit in dit ännu.

WamiRack 192X är en tusenlapp billigare på emusic men jag vill ha den nya. Vissa prylar på börsen har MB-deal, men det var faktiskt inte så många alls. Nästan alla med vanliga höga priser. Hoppas WamiRack ESP1010 får en MB-DEAL!

Redigerat av SERO
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Erik Hofstein (oregistrerad)
...hittar inte WamiRack ESP1010 på musikborsen. Kanske inte kommit in dit ännu.

WamiRack 192X är en tusenlapp billigare på emusic men jag vill ha den nya. Vissa prylar på börsen har MB-deal, men det var faktiskt inte så många alls. Nästan alla med vanliga höga priser. Hoppas WamiRack ESP1010 får en MB-DEAL!

Om du handlar av emusic så tyck gärna till hur de gick. nyfiken

Link to comment
Dela på andra sajter

Har handlat en hel del från Thomann och har bara positiva erfarenheter. Lätt att ringa och fråga saker också (svenska/engelska etc). En del grejer är som sagt riktigt billiga medan andra kostar ungefär som de billigaste i sverige. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Har handlat en hel del från Thomann och har bara positiva erfarenheter. Lätt att ringa och fråga saker också (svenska/engelska etc). En del grejer är som sagt riktigt billiga medan andra kostar ungefär som de billigaste i sverige. 😠

Jättebra, då är du också en av dem sponsar svensk ekonomi, ger arbetstillfällen i sverige.

Tillbaka till ämnet:

Tycker ni inte det är bra med svensk affär med ganska bra priser en del av priserna är riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Jo, absolut det är "bra med svensk affär med ganska bra priser".

Jag tror det kommer bli fler av dessa, det finns lite bra svenska online butiker

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Absolut. "Det kommer bli fler av dessa, det finns lite bra svenska oline butiker"

Skönt du kopierar av mig, man skall lära sig av de bästa brukar mamma säga, har du några åsikter som är din egna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Microlab (oregistrerad)

"The page cannot be found

The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. "

ehum...

Sådär snabbt försvinner inte dom vanliga affärerna...!

Hursomhelst, ang. de tyska nätbutikerna, om alla handlar från Tyskland finns ingen anledning att ha de svenska butikerna kvar. Eller hur? Vad ska dom livnära sig på?

Om Nisse Kundén kommer in på Musikbörsen, JAM, Freddans eller min farmors musikaffär för att lyssna på någon rykande färsk Rolandsynt eller liknande, och senare beställer den från Thomann, så borde väl musikaffären vara glad..?! Dom får ju besök i alla fall...!

Nä, ska ni handla från Tyskland kan ni lika gärna flytta dit.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlar också hellre från Sverige, men det beror mest på att man vet att man får grejerna fort och att det inte blir så mycket strul om nåt går sönder...

Finns en massa stålar att "tjäna" så tvekar jag dock inte på att beställa från utlandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst så har jag redan hittad mängder med produkter som är billigare på emusic än på thomann (alla Rödo -mikar tex, cubase, massa keyboards mm mm, var faktiskt ganska många produkter). Vissa saker är tydligen billigare på Thomann.

....men på det hela taget tycker jag det är bra!

... i allafall har ordkombinationen "tjäna tusenlappar" fått sig en spark i ändan...

Redigerat av SERO
Link to comment
Dela på andra sajter

Men sedär... Nu funkar sidan igen. 🙂

Går dock bort direkt för min del... Har en avdelning "synthar och samplers", men den innehåller bara mjukvara... 🙁 Öööh, och sedan hittar jag JoMox SunSyn under "övrig hårdvara"... :rolleyes:

Men det var trevligt att dom säljer Cakewalks programserie också...

Jaja, kul att det finns lite fler affärer att välja på iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med. Trevligt med en billig svensk sida, men lite dåligt utbud särskilt på hårdvarusidan (typ obefintligt). Men bra priser, särskilt som jag funderar på en Alto L20-mixer eller vad den heter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, ska ni handla från Tyskland kan ni lika gärna flytta dit.

😠

Kan du utveckla resonemanget lite grann?

Jag får en känsla att många tycker det är omoraliskt (eller liknande) att handla prylar någon annanstans än i en hederlig svensk affär.

Varför klänga sig fast vid musikaffären som om det vore den sista symbolen för nationellt oberoende? Jag tycker tankarna om bevarandet av 'den lokala musikaffären' hitills har varit inkonsekventa. På flera sätt.

Många reaktioner mot att köpa grejer på postorder utomlands, men ingen som reagerat mot det faktum att det handlas en hel del med begagnade grejer på nätet också. Ta Vendolin till exempel. [ironi] Hur ska den svenska musikaffären klara sig om alla handlar via Vendolin istället? [/ironi]

Om vi säger att man genom sitt konumtionsmönster påverkar ekonomiska-politiska faktorer som är globala. Vilket är då värst:

*Jag beställer min Röde-mick från Polen vilket i förlängningen får konsekvensen att den senast anställde på Jam måste gå.

*Jag beställer min Röde-mick från Claes Holmerup, har provlyssnat just den micken på hans mictest-site, vilket resulterar i att den senast anställde på Jam måste gå.

*Jag köper en Röde-mick på Jam vilket resulterar i att den senast anställde på Estrad får gå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, ska ni handla från Tyskland kan ni lika gärna flytta dit.

😠

Oj! Nationalism är nog inte min starka sida. Gör nog allt jag kan för att kunna få de grejer jag vill ha, lagligt, men så billigt som bara är möjligt. Är dock imponerad av ditt stora patos. Jag antar att din studio bara består av svensktillverkade maskiner och instrument etc. Semestern tillbringar du förstås här i sköna sverige, så att dina slantar hamnar i rätt fickor. Din kostcirkel är fylld av svenskproducerad mat och det är ta mig fan nästan omöjligt att få tag i ett riktigt bra rödvin. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

scrub: word.

Om alla skatter hade gjort sverige så bra som det skulle kunna vara så hade jag handlat i Sverige. När jag importerar grejer från usa och tyskland blir det mer som en väckarklocka för "dom". Klart man handlar där det är billigast. Servicen är knappast bättre på musikbörsen än thomanns heller för den delen...

Redigerat av ChrioN
Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)

Vet ni några andra svenska online-butiker som är billiga. Anledning till tråden skapades var att det var en billig online-butik. Det är inte alla som vill handla utomlands. Så det är bra alternativ.

Jag vill stödja svenskar. Sen bryr jag inte om att jag förlorar pengar på det, pengar är inte allt i världen.-

Link to comment
Dela på andra sajter

Hursomhelst, ang. de tyska nätbutikerna, om alla handlar från Tyskland finns ingen anledning att ha de svenska butikerna kvar. Eller hur? Vad ska dom livnära sig på?

Det är här begreppet konkurrens kommer in i bilden. Om svenska butiker inte kan matcha tyska (eller någon annan nations) butiker och om fler och fler kunder istället väljer att handla från dessa utländska alternativ så kommer naturligtvis de svenska butikerna att gå omkull till slut. Enkel logik. Om det är bra för svenskt näringsliv? Nej. Om det är bra för kunden? You bet! Kunden väljer ju naturligtvis att köpa från den butik som är mest attraktiv i kundens ögon. Vissa prioriterar lägre pris, andra prioriterar bra service osv. Om det skulle visa sig att de svenska butikerna inte klarar av konkurrensen från (exempelvis) tyska nätbutiker så har de heller inte på marknaden att göra. Butikerna finns till för kundens skull, inte tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)

Hursomhelst, ang. de tyska nätbutikerna, om alla handlar från Tyskland finns ingen anledning att ha de svenska butikerna kvar. Eller hur? Vad ska dom livnära sig på?

Det är här begreppet konkurrens kommer in i bilden. Om svenska butiker inte kan matcha tyska (eller någon annan nations) butiker och om fler och fler kunder istället väljer att handla från dessa utländska alternativ så kommer naturligtvis de svenska butikerna att gå omkull till slut. Enkel logik. Om det är bra för svenskt näringsliv? Nej. Om det är bra för kunden? You bet! Kunden väljer ju naturligtvis att köpa från den butik som är mest attraktiv i kundens ögon. Vissa prioriterar lägre pris, andra prioriterar bra service osv. Om det skulle visa sig att de svenska butikerna inte klarar av konkurrensen från (exempelvis) tyska nätbutiker så har de heller inte på marknaden att göra. Butikerna finns till för kundens skull, inte tvärtom.

Ingen tysk butik kan konkurrera att jag kan gå in en butik och låna en sak och ta hem o pröva.. Det är något som är bra tycker jag. Klart nog inte alla butiker som lånar till alla kunder. Men skapa bra kontakt med en butik är mycket lönade i framtiden, man köper inte fel saker för man provat dem. Samt en bra affärsrelation med en musikaffär ger bättre priser. Klart är man student eller annan typ låginkomst intagare är nog mer lönade att handla där det billigt snabbt då man kanske spenderar max 5000 kr per år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvärtom. Handlar du för små summor är skillnaderna i pris väldigt små. Lite dyrare prylar ger självklart större besparingar. Men visst är det bra att kunna testa grejerna.

Redigerat av scrub
Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Tvärtom. Handlar du för små summor är skillnaderna i pris väldigt små. Lite dyrare prylar ger självklart större besparingar.

Sant, men det är den uppfattning jag har. Handlar jag för större summor brukar jag få bättre priser i sverige än jag någonsin får på thomann. Jag tror bara folk ser priser som exakt fasta summor. Vanligt iaf på estrad där jag brukar handlar att de slår av lite för min skull

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset är nog förhandlingbart hos de flesta - och i större mån om man köper mer än en sak.

Exempelvis så är de flesta priser på min firmasite riktpriser (utom i vissa fall, där det är färdigprutat) - men riktpriserna är ju främst att se som en utgångspunkt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Priset är nog förhandlingbart hos de flesta - och i större mån om man köper mer än en sak.

Exempelvis så är de flesta priser på min firmasite riktpriser (utom i vissa fall, där det är färdigprutat) - men riktpriserna är ju främst att se som en utgångspunkt...

Dummt att riktpriset är satt högt, ta bort prutandet. Många vågar inte pruta. Man prutar nästan bara i musikaffär och privata annonser nu för tiden. Skulle se någon pruta på siba, ica eller någon annan typ affär. Handlare och distrubritör borde sätta riktpriser för en internationell marknad. Men svenska handlare verkar inte förstå att många kommer snart förlora en del kunder för alltid till andra länder om de rättar sig efter en global värld. Ingen handlar ju nästan andra saker utomlands. Inte köper man teve och bil o andra saker utomlands i den utsträckning som finns i musikbranchen.

Distrubritörer är mest korkade med höga listpriser som skapar myten att allt är dyrare i sverige. Det dags för svenska handlare inse att om de inte skärper sig så kommer de inte vara kvar. I finland har de dött för de földje gammaldags prissättning..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har funderat då och då, på att skippa riktpriserna och i stället sätta egna priser överallt - men det har aldrig riktigt blivit av. De flesta frågar ändå om vad priset blir när de frågar om någon produkt, så det verkar trots allt vara väldigt invant att göra så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Jag har funderat då och då, på att skippa riktpriserna och i stället sätta egna priser överallt - men det har aldrig riktigt blivit av. De flesta frågar ändå om vad priset blir när de frågar om någon produkt, så det verkar trots allt vara väldigt invant att göra så...

Skulle satsa på det, kan ju drämma in dina priser i excel o slå av det du brukar göra. För du har väl någon procent. Hade nog gjort saker enklare. Klart du missar ju att du verkar schysst att du sänker priset ifrån listpriset 😉

Men du ökar nog försäljningen, priskriget är ju där på internet. Du verkar ju vara schysst prick så varför inte satsa på det. jag tror folk jämför priser. Orkar kanske inte fråga alla

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ngn som handlat av Thomann? 150 kr tycker jag låter lite. Har nämligen hört helt andra fraktsummor. Upp mot 300kr. Och tillslut tjänar man ej på att "köra tyskt".

Framför allt går Tyskland bort då de ej kan leverera på postförskott och jag är inte den som slänger in en förskottsbetalning på på nåt skumt konto i Dortmund, speciellt när det handlar om ett par tusenlappar...

Ja. Köpte för ca ett år sedan ett tama rockstar custom trumset därifrån. Gick alldeles smärtfritt och tjänade faktiskt ett par tusenlappar på affären! Det var iofs på den tiden man kunde handla mot

postförskott.

Redigerat av Torre
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...