Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Min bedömning och rangordning av de bidrag som gick till Finalen i EuroVision SongContest 2009, pÄ en femgradig skala 1-5, dÀr 5 Àr bÀst:

1. Ryssland 5+

2. England 4+

3. Danmark 4

4. Island 3+

5. Azerbadjan 3+

6. Kroatien 3

7. Portugal 3

8. Sverige 3

9. Litauen 3

10.Moldavien 3

11.Albanien 3

12.RumÀnien 3

13.Estland 3-

14.Tyskland 3-

15.Finland 2+

16.Spanien 2+

17.Armenien 2+

18.Norge 2

19.Bosnien 2

20.Grekland 2

21.Israel 2

22.Turkiet 1+

23.Frankrike 1

24.Malta 1

25.Ukraina 1

Bara tre lÄtar fÄr klart mer Àn godkÀnt alltsÄ.

😛

//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
  • Svar 75
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

Mina favoriter Àr nog Sverige och Norge. Sverige för att refrÀngen Àr sÄ "upplyftande" och Norges lÄt har intressanta harmonier. Norges lÄter kanske lite jÀmntjock men det Àr nÄgot i den som gör att jag gillar den. Moldaviens lÄt har ocksÄ vÀldigt coola trumpeter!

DieHard (oregistrerad)
Postat
Sverige bidrar med en av sina starkaste lÄtar sedan 1958!

Ehh var du ironisk nu? 🙁

Postat
Ehh var du ironisk nu? 🙁

Absolut inte! Jag gillar verkligen Malenas bidrag, och tror dessutom pÄ att den kan vinna. Faktiskt!

Postat

Öhh.... =P

Du kan inte ha sett sÄ mÄnga gamla bidrag om du tycker det.

Jag fattar att du sĂ€ger 1958 i och med att det Ă€r Ă„ret dĂ„ Sverige gjorde debut. DĂ„ gillade du iaf det bidraget 🙁

Personligen tycker jag att 1976 var det absolut bÀsta bidraget frÄn vÄr sida. ^^

Postat

har inte riktigt bestÀmt mig för vem jag ska heja pÄ... KÀnns som det kan bli Albanien. Var inte impad över hur norge (eller för den delen sverige) lÀt i semin. Platt bakgrundsmatta. Island Àr ocksÄ ok iofs, men det kÀndes lite trÄkigt.

NÀ, heja sailor moon med leif pagrotskys okÀnda bröder pÄ dans!

Postat

Skall kolla pÄ spektaklet för första gÄngen pÄ nÄgra Är men har inga favoriter. Norge kanske, den var lite annorlunda men... tja.

Postat
Jag fattar att du sĂ€ger 1958 i och med att det Ă€r Ă„ret dĂ„ Sverige gjorde debut. DĂ„ gillade du iaf det bidraget 🙁

1979 var det bÀsta ESC-Äret nÄgonsin/hittills. Sverige hade en hit, de flesta lÀnderna hade en hit. JÀvligt fin ÄrgÄng!

pme (oregistrerad)
Postat

Man borde nog modernisera. Bort med sÄngen och gÄ direkt pÄ omröstningen, det Àr den som Àr spÀnning och har ett underhÄllningsvÀrde. Och det Àr förmodligen dessutom mer rÀttvist och Ànnu mer spÀnnande.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Och vem skulle titta dÄ?

Postat

Okej top 3 frÄn slejnard:

1.Norge

2.Sverige

3.Finland

Snubblande nĂ€ra pallen Ukraina men vi kanske gifter oss istĂ€llet... 🙂

KÀnner mig som en vinnare i dubbel bemÀrkelse dÄ mitt namn figurerar tvÄ ggr i tÀvlingen.

Armeniens bidrag: Jan Jan

🙂

Postat
LĂ€t inte Marlenas bidrag konstigt?

Rösten överspeglade allt.

Jupp, det lÀt skitkonstigt.

Favoriter (utan inbördes ordning):

• Frankrike
  • Litauen
  • Ukraina (inte för lĂ„ten, för allt annat ... grymt kitchigt!).

Postat (redigerat)
LĂ€t inte Marlenas bidrag konstigt?

Rösten överspeglade allt.

Jag upplevde den ocksÄ konstig. LÀt som rösten var för hög och/eller att hon inte riktigt vÄgade ta i, öh de lÀt ologiskt men sÄ upplevde jag det.

Bakgrunden lÀt platt Ä livlös, inge tryck, kan ha varit för att rösten var för hög eller nÄtt, vet inte riktigt, var bÀttre tryck i alla andras lÄtar kÀndes det som...

EDIT: Jag gillade Norge, de var en kul lĂ„t. Samt den dĂ€r lĂ„ten med hon som sĂ„g ut som Kate Hudson, tror jag.. 🙂

Redigerat av Limpan
Postat

Hmm, jag drar till med bosnien, albanien och maltasĂ„ngerskans huvudrörelser i sticket. 🙂

Postat
Hmm, jag drar till med bosnien, albanien och maltasĂ„ngerskans huvudrörelser i sticket. 🙂

Brr, de dĂ€r huvudrörelserna gjorde mig verkligen aggressiv 🙂😆

Albaniens lÄt Àr bra och har en sÄngerska med grymt skön röst a la Kim Wilde. Annars tycker jag Portugals bidrag Àr rejÀlt underskattat...

Norrmannens hÀstflin sabbar hela lÄten.

Postat

Norge och Malta tyckte jag lÀt bÀst.

Sverige hade faktiskt ocksÄ ett riktigt bra bidrag detta Är jÀmfört med

alla andra.

Postat
Norrmannens hÀstflin sabbar hela lÄten.

För att inte tala om texten!

Armeniens lÄt var rÀtt lÀcker. Men antagligen noll vinstchans.

Postat

haha, vilken otur att jag inte skrev att min kĂ€nsla om att norge skulle floppa, dĂ„ hade jag ju prickat in bĂ„de toppen och botten, fast tvĂ€rt om 🙂

Postat

Ser bra ut för Norge!

Men varför, varför gÄr det alltid sÄ dÄligt för Sverige nu för tiden?

Postat
Ser bra ut för Norge!

Men varför, varför gÄr det alltid sÄ dÄligt för Sverige nu för tiden?

ööh, för att man skickar medelmĂ„ttiga lĂ„tar, oftast framförda av medelĂ„lders damer kanske? 🙂

Postat

Men varför skickar vi medemÄttiga lÄtar för?

Varför?

Jag tror och hoppas att detta Àr Christer Björkmans sista Är.

Jag gillar inte hans sÀtt att vÀlja och vraka bland lÄtar som ska vara med.

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Det gĂ„r bra det hĂ€r, kanske lika bra att jag tar ut vĂ„ra bidrag nĂ€sta Ă„r sĂ„ det blir nĂ„n ordning pĂ„t. Dvs om vi fĂ„r vara med överhuvudtaget 🙂 . I sĂ„ fall kan vi ju skicka in min Oaaj the movie som ligger under allmĂ€nt hĂ€r uppe pĂ„ typ sidan tvĂ„ eller tre eller nĂ„t, tror den har lika stor chans 🙂 .

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.