Jump to content
Annons

Arabvikinglåten


Våldtog jag ditt öra nyss?  

37 röster

  1. 1. Våldtog jag ditt öra nyss?

    • 1 nej
      20
    • 2 Kanske
      1
    • 3 ja
      7


Recommended Posts

Annons

intressant. Ödesmättat. Fin stämning i musiken. Vad är det för språk? Arabiska som du antyder?

Fixar du en fullängdare med sånt här så är det nog inga problem att få det sålt skulle jag tippa. Passar kanon som filmmusik.

Link to comment
Dela på andra sajter

heh.. Ja sjunger bara rappakalja för att de ska låta mystiskt.. de betyder ingenting 😉

Jag skulle gärna vilja göra filmmusik men kontakter å diverse e ju den besvärliga delen... Ja har ju ingen formell studioteknisk utbildning och inga tidigare referenser av nåt direkt... Förutom att jag lirade Miraklet av dieva skolavslutningen 9:an med en polare så ultrafalskt vi kunde..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokbra. Vad är det för bakrundsljud i slutet av låten? Det låter som en gasolbrännare eller något liknanade. Vad är det? eller vad hade du för filosofi och insperation med att skapa det ljudet?

Bakgrundsljudet:

Det var en extremt fin balansgång mellan kompressor och verb på en layerad puka (Om du menar suset mellan trummslagen) Ville få till ett visst tryck i låten utan att för den sakens skull höja trummorna å rågröta sönder de hela. Inspirationen va väl å meka bort plastigheten, du anar inte hur fattigt de lät före ja la på det.

Har några vänner som micklar med ett spelprogramering och de undrade om jag kunde göra musik till det så ja slängde upp en test å de va ju nöjda. men ja vet inte när de kommer igång så ja får anledning å göra mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jättebra maxmas...maxmalinat....maximiliananatana.......du!

Läcker ljudbild. Men du skulle inte berättat att det är blaj du sjunger.

Du skulle hävdat att det är en forn-samisk besvärjelse mot säldöd och svält...eller nå't. Då skulle lyssningen tillfört ytterligare en dimension.

Bra jobb och skickligt hantverk.

®

Link to comment
Dela på andra sajter

dannepop (oregistrerad)

Mycket bra!

Men jag skulle ha tagit bort reverbet på slagverken eller kanske lagt lite

gate-reverb istället.

Annars helt rätt!

Danne/

Link to comment
Dela på andra sajter

Twilight. De e akustisk gura, tror aldrig ja skulle orka pilla med synthetiskt guraljud så de skulle bli så.som de blev.. Föredrar att ha det naturligt så mycke ja kan.. de e därför ja ska köpa in bongo trummor snart =)

EDIT: Vad e gate reverb?, menas det att reverbet höjs när signalen minskar och sänks när låten blir högljudd?

Redigerat av Maximiliananthony
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju alldeles strålande!... Skit grym musik! HAHA hade ju varit lite grymmare om du hade nån betydelse i songen. Men det spelar ju egentligen ingen roll, det är ju ingen som hade fattat om de hade betytt nåt iaf så.

Vad kan man ge för tips om förbätrringar då... hmmz hmmz.... Det var en aldes för bra fråga.. kommer inte på nåt 😄

Congratz!.. Obs.. ta bort en "ja" våldtog röst. Det var en polare till mig som röstade så för o jävlas. (suck)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte skrivit något i denna men lyssnat flera gånger. Mitt öra är fett våldtaget av denna låt. På ett jävligt bra sätt.

Mycke fräckt, jävligt snyggt. Helt klart originellt och ovanligt. inte mycket mer man kan begära?..

Jag tycker du ska släpa ihop 50 minuter till liknannde musik.. Helt klart. Du kan ju försöka utveckla den lite i dem andra. Lägga in lite moderna rock influenser, eller nåt liknande?

Hur bra som helst

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fantastiskt spectra du har på dina prylar! Variationen av alster du producerar vet minsann inga gränser.. underbart! Bara att gratulera till din talang!! 😄

Var förresten på din sida för ett tag sedan.. www.maximilian.50g.com - men det fick jag inte mycket ut av. Ny sida kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt spectra du har på dina prylar! Variationen av alster du producerar vet minsann inga gränser.. underbart! Bara att gratulera till din talang!! 😉

Var förresten på din sida för ett tag sedan.. www.maximilian.50g.com - men det fick jag inte mycket ut av. Ny sida kanske?

yäh.. Jag slänger mig med en del genrar, de blir ganska kalt om man bara sysslar med enbart tex.. eeehm.. psykadeliska ljudväggar alá 15 minuter lång per stycke.

Fast såna e kul med =)...

dendär 50g.com funkar inte längre, dendär dumma webhosten har ballat ur av x anledning.. Men de e väl bra det. Jag snacka med nån producent kille som ville att jag skulle ta bort min grejor "fortare än fan", så de va ju lite tur i oturen kanske? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...