Gurah Postat 29 april 2009 Postat 29 april 2009 Vad behöver man för ytterligare hårdvara för att kunna spela in gitarr, trummor bas och sång (en i taget) med ett 1010lt kort? jag har ingen koll på något alls så en liten genomgång hade jag uppskattat. (jag kom över kortet gratis idag ur en dator som skulle slängas) jag strävar efter så låga priser som möjligt.
slejnard Postat 29 april 2009 Postat 29 april 2009 I princip inget annat än en kabel från instrument till ljudkort. Möjligtvis en mick att sjunga i och fånga trummorna 😉. En billig mixer som du har varje grej/mick/sladd inkopplad i är inte heller dumt. Från den drar du sen en kabel till ditt ljudkort. Det finns ettusentrehundra miljarder trådar om ämnet. Läs/sök mkt. Och jag tycker forumets sökfunktion är rätt dålig men om man googlar så kommer ofta "rätt svar" som leder hit 🙂 Jag har ett sånt därnt ljudkort och det funkar bra. Testa/mixtra/dona/skapa!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.