Plankis Postat 18 april 2009 Dela Postat 18 april 2009 Hej! Gjorde ett litet cover ur sjuan. En viss pilots låt. 🙂 http://soundclick.com/share?songid=7524429 Hoppas ni gillar den. Se till så att ni skruvar upp volymen så att ni hör alla detaljer ordentligt. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rankey (oregistrerad) Postat 18 april 2009 Dela Postat 18 april 2009 Lyssnat flera gånger nu, riktigt bra jobbat, 2.22 är riktigt fint. Bra klang i grejerna. Mycket detaljrikt genom hela låten som du säger, hörs att det ligger en massa jobb bakom. Vad körde du på orgeln man hör alldeles i introt, för att få den där "glittrande" effekten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plankis Postat 18 april 2009 Trådstartare Dela Postat 18 april 2009 Vad körde du på orgeln man hör alldeles i introt, för att få den där "glittrande" effekten? Min gitarr. 🙂 Det är ett preset jag har på min Axe-fx. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneyoung Postat 18 april 2009 Dela Postat 18 april 2009 klart man känner igen den:) nice work Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MicMP Postat 18 april 2009 Dela Postat 18 april 2009 Nice. Har bara kört FFX... men väntar på 13:e episoden 🙁 btw. borde inte denna ligga bland låtkritik? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plankis Postat 18 april 2009 Trådstartare Dela Postat 18 april 2009 Nice. Har bara kört FFX... men väntar på 13:e episoden 🙁 btw. borde inte denna ligga bland låtkritik? 🙂 Nej, jag tror inte det. Om jag inte minns helt fel så får man inte ladda upp covers där... Jag rekommenderar dig att lira sjuan också, det är ingen omöjlighet att hitta en datorversion numera.. Om inte, bara för musiken. Soundtracket i spelet är helt ofattbart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 18 april 2009 Dela Postat 18 april 2009 Jag är inget fan av spelet direkt men av musiken. 🙂 Musiken som Noboue Eumatsu gjort till åttan och nian, eller om de är tian har jag lyssnat på väldigt mycket. Både orginalen, pianoversionerna och rockversionerna med Nobous band Black Mages. Kände inte igen din låt men det lät bra! /M Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aron Postat 18 april 2009 Dela Postat 18 april 2009 ah Final Fantasy <3 lät riktigt nice! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plankis Postat 22 april 2009 Trådstartare Dela Postat 22 april 2009 Memphis: Mäh inte gilla sjuan? Nästan i klass med att häda ju! håller på att lira 8an just nu. Kan dock säga att sjuan har Mycket bättre soundtracks. tycker jag iaf. Storyn är mycket bra i båda måste jag säga. Aron: Tackar. 😄 Välkommen till forumet också! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stonerbox Postat 22 april 2009 Dela Postat 22 april 2009 Ah, fina gamla minnen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 22 april 2009 Dela Postat 22 april 2009 (redigerat) Memphis: Mäh inte gilla sjuan? Nästan i klass med att häda ju! håller på att lira 8an just nu. Kan dock säga att sjuan har Mycket bättre soundtracks. tycker jag iaf. Storyn är mycket bra i båda måste jag säga. Haha, alltså, jag har knappt testat spelen, bara kollat på när andra spelat åttan o tian. 😛 Så jag gillar inget av spelen mer eller mindre. Fokuserar bara på musiken. 😄 Redigerat 22 april 2009 av Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plankis Postat 12 juni 2009 Trådstartare Dela Postat 12 juni 2009 bumpar tråden lite för att berätta att jag gjort ännu ett cover. Prelude http://soundclick.com/share?songid=7683221 Hoppas ni gillar den. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 12 juni 2009 Dela Postat 12 juni 2009 bumpar tråden lite för att berätta att jag gjort ännu ett cover. Prelude http://soundclick.com/share?songid=7683221 Hoppas ni gillar den. 😛 Jösses, bra spelmusik. Crescendot överraskade mig. Tack för lyssningen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneyoung Postat 12 juni 2009 Dela Postat 12 juni 2009 Finns inget bättre spel än FF7! Fan va jag älskar de spelet och det finns inget som slåtr det, inte ens wow som jag spelat så jädra mycket:P Nä blir att åka hem sen och lyssna på dom fina låtarna:) DU borde ju göra en metalcover på bossfighten!😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SiDEKICK Postat 12 juni 2009 Dela Postat 12 juni 2009 UNDERBART! Älskar Final Fantasy-Spelen så oerhört mycket. Har dock bara varvat sjuan, åttan, nian, tian, och tolvan. Detta lät jäkligt fint! Sjukt bra låt är det. Har även själv gjort någon remix på nåra FF-låtar. Här är en; http://www.speedyshare.com/827739928.html Remix på, självklart, Jenova Theme. Trummorna låter skit osv, och jag gav upp med den efter ett tag. Men det är alltid kul att leka med Nobuo Uematsus underbara kompositioner! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rabieshund Postat 12 juni 2009 Dela Postat 12 juni 2009 Nice. Har bara kört FFX... men väntar på 13:e episoden 😄 btw. borde inte denna ligga bland låtkritik? 😛 Om du har ett PS1/X-minneskort så kan jag tänka mig att låna ut 7:an för det är helt klart värt att spela. 🙁 12:an är också bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SiDEKICK Postat 12 juni 2009 Dela Postat 12 juni 2009 Om du har ett PS1/X-minneskort så kan jag tänka mig att låna ut 7:an för det är helt klart värt att spela. 😄 12:an är också bra. Sjuan finns till dator! Fast helt klart inte samma känsla! 12:an känns inte riktigt som ett final fantasy. Bland annat för att nobuo uematsu inte har gjort musiken till den(förutom när det är med gamla låtar). Fast ändå ett sjukt bra spel! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plankis Postat 13 juni 2009 Trådstartare Dela Postat 13 juni 2009 Kul att ni gillar den. 😄 Drloop: Va precis den reaktionen jag sökte. Jag undrar om den sista delen hade varit lika kraftfull om jag inte våldat så med automation som jag gjorde. Stoneyoung: Nä, jag tror inte jag gör någon bossfight, alldeles för överskattade tycker jag. Dessutom tycker jag det är roligare att göra covers som inte har gjorts tusenmiljoner gånger. Sidekick: Åh jag var nästan 100% säker på att jag skulle höra ännu en BULB-ig version när de skrev att det var Jenova theme. Men icke, tyckte det lät riktigt bra. Cool version! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rabieshund Postat 13 juni 2009 Dela Postat 13 juni 2009 (redigerat) Sjuan finns till dator! Fast helt klart inte samma känsla! Jaaa men då måste man spela med antingen skitliten bild eller jättepixlig. Jag har gjort det. 😆 Förutsatt att det är samma fil såklart.. Tror dock inte att det fanns så många. Redigerat 13 juni 2009 av Rabieshund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SoloNo1 Postat 13 juni 2009 Dela Postat 13 juni 2009 (redigerat) ujuj, det här var fan riktigt jävla bra, grymt plankan! Blir riktigt sugen på att köpa spelet nu bara för det.... //Tommie P.s släpper fan nästan tårar till detta.. Är fan fina grejjor detta. Redigerat 13 juni 2009 av SoloNo1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneyoung Postat 14 juni 2009 Dela Postat 14 juni 2009 För er som har Playstation 3 så finns FF7 i playstation store för 90kr:) Köpte för 2 timmar sen och hade svårt att slita mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.