Jump to content
Annons

Smart Cat

Recommended Posts

Annons

Tack för hjälpen. Utförligt och fint. Sen vad det är för steg mellan Cubase 5 och SE har jag inte den blekaste om, nybörjare som jag är. Föreslår att du startar en egen tråd i det ämnet.

Redigerat av KluZ
Link to comment
Dela på andra sajter

Att idag köpa Cubasis anser jag vara riktigt dumt då Cubasis är "stängd"

Problemet är att cubasis inte går att uppgradera till någon större version ( SL, SX etc..) om man skulle känna att man vill åt mer kraft, vilket Cubase SE gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej -jag har nyss köpt SL 3, vilket svarar mot dom behov jag har just nu.

-Kom ihåg att det finns en ganska avgörande skillnad mellan SE och dom mer "riktiga" SL och SX (from V2) -plugin-compensation! Lita på mej när jag säger att det är skillnad. -Att behöva flytta spår fram och tillbaks för att det ska svänga känns skitjobbigt... (när man inte vet om det var en själv som va`sen eller om det är stygg-latency...)

-att SL3 möter mina behov är dock bara på papper än så länge...den går inte igång!

(startar ny tråd...grrrr)

mvh/Hwagang

Link to comment
Dela på andra sajter

Att idag köpa Cubasis anser jag vara riktigt dumt då Cubasis är "stängd"

Problemet är att cubasis inte går att uppgradera till någon större version ( SL, SX etc..) om man skulle känna att man vill åt mer kraft, vilket Cubase SE gör.

Om man går in på MI-7's hemsida, så kan man faktiskt uppdatera från Cubasis till Cubase SE. Det går dock bara att göra direkt hos MI-7 - och inte via återförsäljarna. Med SE i bakfickan, kan man vara lugn - för då går det att komma vidare till SL och SX om man vil det.

Denna möjlighet har inte funnits tidigare, men blev möjlig för någon halvår sedan... Det kan vara all idé att göra det snarast. Man vet ju inte om denna möjlighet försvinner igen så småningom...

Link to comment
Dela på andra sajter

börnen (oregistrerad)
-Kom ihåg att det finns en ganska avgörande skillnad mellan SE och dom mer "riktiga" SL och SX (from V2) -plugin-compensation! Lita på mej när jag säger att det är skillnad. -Att behöva flytta spår fram och tillbaks för att det ska svänga känns skitjobbigt... (när man inte vet om det var en själv som va`sen eller om det är stygg-latency...)

Vad menar du med detta? Jag har SE och undrar nu varför det skulle vara fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

-Kom ihåg att det finns en ganska avgörande skillnad mellan SE och dom mer "riktiga" SL och SX (from V2) -plugin-compensation! Lita på mej när jag säger att det är skillnad. -Att behöva flytta spår fram och tillbaks för att det ska svänga känns skitjobbigt... (när man inte vet om det var en själv som va`sen eller om det är stygg-latency...)

Vad menar du med detta? Jag har SE och undrar nu varför det skulle vara fel...

...inte fel, men det är inte samma audio-motor i SE som i dom andra versionerna

(ingen "NEW VST 2.3 audio engine") ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...