Jump to content
Annons

Varför har dom mesta studios..


perrock

Recommended Posts

Annons
Varför har dom mesta studios 2 data skärmar man kan vell bara ha en skärm till en dator ?

Beror helt på vilka och hur många grafikkort man har. Nuförtiden stödjer de flesta datorerna dubbla skärmar.

Anledningen är självklart större överblick, jag brukar ha arrangemanget på ena skärmen och mixern på den andra. Vid vanligt datorarbete kör jag extraskärmen som en palett med msn, mail och iTunes/Spotify.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför 2 skärmar? Därför att när man redigerar musik är det mycket man skall ha koll på, därför väljer man ofta att ha tex. "mixer" fönstret på ena skärmen och "edit" fönstret i andra. På så vis kan man få en bättre överblick. Jag kan koppla 4 skärmar till min dator, alla med individuella inställningar osv. Sedan kan man ju ha en stor skärm som "monitor" så bandet kan se vad teknikern sysslar med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt !!

Ja, jätte coolt:P

Jag har två skärmar jag med men använder bara ena just nu eftersom 20"´s macen duger bra.

Men som ovan nämnt så handlar det alltså att ge arbetet ett bättre flöde och översikt.

Ofta med arrange på ena och mixer på andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis!

Jag hade nog känt mig väldigt handikappad om jag bara hade en skärm, eftersom man då har en massa fönster som ligger under varandra, i stället för att kunna dela upp prylarna mellan skärmarna. Jag kör med 2 skärmar, med arrangefönstret på den ena och mixer+pluggar på den andra. Egentligen skulle man kanske ännu hellre haft 3 skärmar för att få ännu bättre översikt, men då är det kanske läge att fundera på en jättestor skärm i stället... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

när vi ändå är inne på ämnent...

jag har sökt efter en bred skärm ungefär 550x300mm bildyta vilket diagnalt blir ca 25", nån som vet om det finns? anledningen är att jag vill slippa ha en skarv mitt i bild.

så här bilr det om jag har 2 små Wildscreen men efter som det blir samma bild(logic mixern) på båda så vill jag hällre ha en skärm för att slippa skarven.

post-19551-1239909181_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...