Jump to content
Annons

JJ Labs?


wicked_s

Recommended Posts

Annons

Du hittar inte nÄgon tillverkare som heter JJLabs, eftersom det Àr JAM:s eget "mÀrke". De köper frÄn en fabrik i Kina, dÀr man kan fÄ sin egen logga tryckt pÄ skalet pÄ en befintlig modell om man köper ett visst antal. Om JAM har fÄtt gjort egna modifieringar pÄ konstruktionen vet jag inte, men det finns mÄnga "mÀrken" som bara Àr ommÀrkta och alltsÄ i övrigt identiska med den ursprungliga CEM-konstruktionen.

Det Àr likadant med TSM - men om jag kommer ihÄg rÀtt, sÄ har det gjorts modifieringar pÄ ursprungskonstruktionen, sÄ att de lÄter annorlunda.

ADK gjorde likadant tidigare och hela tiden haft egna modifieringar av fabrikens ursprungskonstruktion - men ADK har enligt uppgift senare byggt en egen fabrik i stÀllet. Ett tag fick ADK tillverkat sin Generis-serie pÄ den gamla fabriken, medan de gjorde sina ADK-modeller i den egna fabriken - men numera tillverkas bÄde ADK och Generis i deras egen fabrik.

Studio Projects fÄr tillverkat sina micar (enligt egna specar) pÄ den kinesiska fabriken 797 Audio - och de Àr nog det enda av de billiga mÀrkena som över huvud taget nÀmner vilken fabrik som Àr inblandad.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 4 Ă„r senare...
TÀnkte kolla in lite produkter frÄn JJ-Labs, fast hur jag Àn letar pÄ nÀtet sÄ hittar jag inte deras webbsida... kan det vara sÄ att de inte har nÄgon alls? LÄter ju lite skumt... har letat överallt!

🙂

Testa att gÄ in pÄ www.jam.se

Det Àr huvudförsÀljaren för JJlabs i Sverige.

Lycka till

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

😼

Årets avdammning...? En över 4 Ă„r gammal trĂ„d ser dagens ljus igen... 😉

Som sagt, sÄ Àr det JAM som importerar frÄn OEM-fabriker och fÄr sitt "mÀrke" tryckt pÄ produkterna.

För nÄgot Är sedan sÄ gjorde JAM en separat hemsida för JJlabs: http://www.jjlabs.se , dÀr man kan hitta en del info.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

🙂

Årets avdammning...? En över 4 Ă„r gammal trĂ„d ser dagens ljus igen... 😉

Som sagt, sÄ Àr det JAM som importerar frÄn OEM-fabriker och fÄr sitt "mÀrke" tryckt pÄ produkterna.

För nÄgot Är sedan sÄ gjorde JAM en separat hemsida för JJlabs: http://www.jjlabs.se , dÀr man kan hitta en del info.

Hehe, ja, mĂ€rkte för sent att det var lite vĂ€l gammal trĂ„d jag skrev i, ber om ursĂ€kt för det. Och sĂ„g sedan ocksĂ„ att folk redan hade svarat pĂ„ frĂ„gan tidigare. FĂ„r skylla pĂ„ ovana med forum 😼

Men du verkar ju veta lite granna om mÀrket i frÄga. Funtar pÄ att köpa in tvÄ passiva JJ-labs burkar, FP215 tror jag de hette. Lyssnade pÄ dem i butiken och de lÀt fint. Vad sÀger du? Ska ha dem till live-sÄng i studentsammanhang.

MVH Rampitsch

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

😼

Årets avdammning...? En över 4 Ă„r gammal trĂ„d ser dagens ljus igen... 😼

Som sagt, sÄ Àr det JAM som importerar frÄn OEM-fabriker och fÄr sitt "mÀrke" tryckt pÄ produkterna.

För nÄgot Är sedan sÄ gjorde JAM en separat hemsida för JJlabs: http://www.jjlabs.se , dÀr man kan hitta en del info.

Hehe, ja, mĂ€rkte för sent att det var lite vĂ€l gammal trĂ„d jag skrev i, ber om ursĂ€kt för det. Och sĂ„g sedan ocksĂ„ att folk redan hade svarat pĂ„ frĂ„gan tidigare. FĂ„r skylla pĂ„ ovana med forum 🙂

Men du verkar ju veta lite granna om mÀrket i frÄga. Funtar pÄ att köpa in tvÄ passiva JJ-labs burkar, FP215 tror jag de hette. Lyssnade pÄ dem i butiken och de lÀt fint. Vad sÀger du? Ska ha dem till live-sÄng i studentsammanhang.

MVH Rampitsch

😉 SĂ„ kan det bli ibland.

Jag har bara testat nÄgra av deras mikrofonmodeller (finns pÄ min testsite), sÄ övriga prylar vet jag tyvÀrr inget om.

Som Pirateking sĂ€ger, sĂ„ Ă€r det prylar som Ă€r helt ok, sĂ„ Ă€ven om mitt svar kanske kan tolkas som negativt, sĂ„ Ă€r det inte menat sĂ„, utan bara lite info om hur OEM-marknaden fungerar... Deras mikrofoner var i alla fall helt ok - och behöver inte skĂ€mmas bland andra budgetmĂ€rken. 🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...