Jump to content
Annons

Trummisar?!


wonderboy

Recommended Posts

Nä och dessutom har det alltid varit så att det är JAG som får brudarna när vi har lirat, vete fan hur det går till...

Så jag har egentligen ingenting att klaga på.... Nån som har en polkagris till mig?

Let's face it.. en trummis i sitt esse är som ett vilddjur som bankar frenetiskt på skinnen och får svällande muskler.. så brudarna lägger väl ihop 1 plus 1 ... Där har du formulan 😎

..en gitarrist får på sin höjd 5 välpumpade fingrar 🙂

(aj..)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 70
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hmm, kanske ingen idé att ge sig in i diskussion här med underpojken eftersom han verkat fått en knäpp och håller på med nån sorts provocerings-experiment. Eller också är det nån av Studiofestivalsfuskarna som snott hans userid och larvar sig lite här. Egendomligt annars hur nån som i andra trådar gör grymt eleganta utvikningar (och dessutom citerar Neil Peart 😎 ) och i andra drar igång en sån här småprimitiv historia. Nåja... 😉

Håller med dig, verkar inte vara Underpojken. Och är det så att det är han så kan vi ju ta hans andra inlägg med en nypa salt. Tycker synd om hans elever om han är så "Dr Jekyll n´Mr Hyde:ig".

Men som sagt jag tvivlar starkt på att det verkligen är Wonderboy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wonderboy här! Jag är förskräckt! Vem har snott min user-ID? Vem har dragit igång denna hemska tråd? Nattvaktaren? Lasse Mongo? Hamagrella? Vad har jag gjort Er?

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om någon känt sig allvarligt påhoppad av någonting som "jag" har skrivit.

Personligen uppskattar jag riktiga trummisar nåt enormt. Deras allmänna uppträdande är en källa till outsäglig glädje för mig. Ta bara det exemplet ur "Spinal Tap" där trummisar avlider i "bisarra trädgårdsolyckor", kvävs av andras spyor och spontan-exploderar på scen!

Den som kapat mitt user-ID måste ha menat alltsammans i en skämtsam ton.

Fridens liljor till Er alla och ha en god helg trots att forumet kommer att ligga nere!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det så oballt att vara keyboardist? 🙂

/Daniel

😛 Säger inte det sig självt på nåt vis? Keybaord är oballt. Orgel är tuffare om det är en riktig. Man kan nog göra en lista på det.. Från riktigt mesigt till ganska tufft:

Synth med padljud

Leadsynth fast samplingsbaserat

Analog synth (accepteras i vissa genres, fast ganska nördigt ändå)

Elpiano (som låter som ett riktigt)

Riktigt piano/Flygel (ok i vissa genres. Farligt i pop/rock-sammanhang)

Rhodes (genom en gitarrförstärkare)

Hammond

Alltså: vill man ha brudar ska man spela Hammond. Själv har jag kånkat omkring på ett rhodes med stärkare och hela baletten emellanåt, men brudarna verkar inte fatta att det är tufft med rhodes. Nåt är fel här.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Varför är det så oballt att vara keyboardist? 😛

Hallå där! Finns det något coolare än att hamra hammond! Ni var inte på Isley of wight -70 och såg emerson, lake and palmer? Hur kan det vara ocoolt att benda på ett instrument som väger 100 kg?

( och det är ingen liten knapp någonstans, han kränger runt hela hammonden )

EDIT: Kom ju på att det var -70 och inte -69 och då är det ju inte lika coolt såklart.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Bit inte så hårt Underpojken,vi ska ju ha skoj. 🙂

Själv trivs jag som fasiken med att vara trummis.Det ÄR faktiskt riktigt skönt att banka på trummor.Då slipper man i alla fall kasta in sin gitarr i förstärkaren för att få utlopp för sina aggressioner,hehe. 😛

En anledning som underlättar raggandet är att det är skitlätt att impa på brudarna backstage när gitarristen tar fram en akustisk gitarr och lirar och sjunger.Då brukar ju (självklart) sångaren gapa högre för att få uppmärksamhet.Basisten kan ju inte göra så mycket annat än att sjunga boompa-boompa.Till slut tittar alla på en och undrar:vad ska trummisen göra??

Då tar man fram ett vanligt papper och viker det på mitten.Sen gnuggar man det i 16-delstakt (som en shaker) samtidigt som man lägger en stämsång.Då hör man alltid efteråt hur musikalisk man var som kunde få ett papper att svänga skägget av alla andraDet brukar funka varje gång,hahaha. 🙂😉

Simpelt och effektivt.

Redigerat av dalachriser
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det så oballt att vara keyboardist? 😉

/Daniel

Det är det inte.

Egentligen är det en fördom som vi keyboardister under många års tid "läckt" ut till det manliga könet för att få alla snygga groupies för oss själva.

Kvinnor är mycket väl medvetna om att det egentligen är keyboardisten som bestämmer och tjänar storkovan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det så oballt att vara keyboardist? 😉

/Daniel

😄 Säger inte det sig självt på nåt vis? Keybaord är oballt. Orgel är tuffare om det är en riktig. Man kan nog göra en lista på det.. Från riktigt mesigt till ganska tufft:

Synth med padljud

Leadsynth fast samplingsbaserat

Analog synth (accepteras i vissa genres, fast ganska nördigt ändå)

Elpiano (som låter som ett riktigt)

Riktigt piano/Flygel (ok i vissa genres. Farligt i pop/rock-sammanhang)

Rhodes (genom en gitarrförstärkare)

Hammond

Hallå, där...!

Skulle analogsynth va nördigt?!? Vad spelar du på för några skunkställen...? 😉 ;)

På synthklubbar är det garanterat analogsynth som gäller! Syntharflickor gillar killar som spelar synth... 🙂 Men iofs är det nog nästan ännu större chans att en sminkad syntharpojke kommer och stöter på dig.... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är ganska dålig respons på mina inlägg. Har verkligen inte Ni andra några historier, sanna eller falska, om detta tacksamma släkte? Och Ni trummisar, var är självdistansen? Sen har jag verkligen insett vad rubriken "Off-Topic" innebär. Folk börjar t o m diskutera synthare! I en tråd om trummisar!

Varför har en trummis en hjärncell mer än en häst?

Jo, tack vare denna kan han marschera i en parad och då undvika att skita på vägen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det så oballt att vara keyboardist? 😄

/Daniel

😄 Säger inte det sig självt på nåt vis? Keybaord är oballt. Orgel är tuffare om det är en riktig. Man kan nog göra en lista på det.. Från riktigt mesigt till ganska tufft:

Synth med padljud

Leadsynth fast samplingsbaserat

Analog synth (accepteras i vissa genres, fast ganska nördigt ändå)

Elpiano (som låter som ett riktigt)

Riktigt piano/Flygel (ok i vissa genres. Farligt i pop/rock-sammanhang)

Rhodes (genom en gitarrförstärkare)

Hammond

Hallå, där...!

Skulle analogsynth va nördigt?!? Vad spelar du på för några skunkställen...? 😛😉

På synthklubbar är det garanterat analogsynth som gäller! Syntharflickor gillar killar som spelar synth... 🙂 Men iofs är det nog nästan ännu större chans att en sminkad syntharpojke kommer och stöter på dig.... 😛

(med risk för att wonderboy får ett spel nu när vi pratar synth)

Analogsynth är ju SÅ 1999!

Dessutom, vem fan vill umgås med synthare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Wonderboy - självdistans? Har man självdistans om man som norrman står och berättar korkade Norge-historier? 🙂

Nä, jag har lite svårt att haka på den här, det finns väl ingen musiker som lirat i band själv som köper någon av dom där stereotyperna. Låter mer som nån wannabe-journalister på Okej spekulerar lite om seriefigurer dom sett på skivfodralen....! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En känd basist blev intervjuad av en skvallertidning, och fick en fråga om hans "sexuella erövringar".

Basisten svarade: -Jag har faktiskt bara haft sex en gång, och det var med mig själv. Det var en stor besvikelse...

Efter en stund tittar han på reportern och frågar: -Är det okay om jag nämner den där hamstern och Chrissy Hynde...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Wonderboy - självdistans? Har man självdistans om man som norrman står och berättar korkade Norge-historier? 🙂

Nä, jag har lite svårt att haka på den här, det finns väl ingen musiker som lirat i band själv som köper någon av dom där stereotyperna. Låter mer som nån wannabe-journalister på Okej spekulerar lite om seriefigurer dom sett på skivfodralen....! 😆

Bra, Hamagrella! Jag gillar när Du går loss!

Vet Ni vad man kallar en trummis med en halv hjärna?

Begåvad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va trummisen som tröttnat på att medmusikanterna hånade honom. Så han beslutade sig för att lära sig någr any ainstrument.

In i en affär och sa till killen vid kassan

- Jag vill ha det där vita dragspelet och den dära röda trumpeten...

Affärsinnehavaren tittar på trummisenb och frågar

- Du e trummis va?

- öhh hur vet du det???

- Jo. jag säljer gärna bransläckaren men elementet måste jag ha kvar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Hmm, kanske ingen idé att ge sig in i diskussion här med underpojken eftersom han verkat fått en knäpp och håller på med nån sorts provocerings-experiment. Eller också är det nån av Studiofestivalsfuskarna som snott hans userid och larvar sig lite här. Egendomligt annars hur nån som i andra trådar gör grymt eleganta utvikningar (och dessutom citerar Neil Peart 😏 ) och i andra drar igång en sån här småprimitiv historia. Nåja... 😲

Är detta du ?

drummer.gif

HAHAHAHA ! 🙁😉😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser idag att "Erik Hofstein" har landat i denna tråd.

Jag tänkte då avsluta mina "låga" inlägg med ett par gamla godingar! 😉

Einstein är ute och promenerar. Då kommer det fram en kille.

- Du är Einstein, va?

- Ja, det stämmer!

- Du är ganska skärpt, va?

- Åjovars, vad har Du för IQ själv, då?

- 140!

- Kul, då kan ju vi träffas nån gång och diskutera avancerad matematik!

- Javisst, svarar killen och Einstein går vidare. Rätt vad det är kommer det fram en kille till.

- Du är Einstein, va?

- Ja, det stämmer!

- Du är ganska skärpt, va?

Åjovars, vad har Du för IQ själv, då?

- 160!

- Kul, då kan ju vi träffas nån gång och dikutera avancerad kvantfysik!

Javisst, svarar killen och Einstein går vidare. Efter en stund kommer det fram ännu en kille.

- Du är Einstein, va?

-Ja, det stämmer!

- Då är Du ganska skärpt, va?

- Åjovars, vad har Du för IQ själv, då?'

- 20!

- Jaha, och vilket märke har Du på Ditt trumset, då? 😄😄😄😄

Jag vill avsluta med en liten favorit. Den här berättades av Jonas Hallberg på den tiden han var rolig och programledare för Måndagsbörsen, ett fantastiskt program som sände live från Börsen. Whitesnake, Pat Benatar, The Police och en massa andra spelade live där! Den här historien har nog Jonas gjort själv och jag kommer ihåg hur jag och kompisarna nästan avled av asgarv.

" Det var en gång en man som hade en silvertrumpet och han kunde spela jättebra. Sen var det en man som hade en guldtrumpet och han kunde spela ännu bättre! Men så var det en liten och fattig man med en rostig och gammal trumpet........ och han kunde inte spela alls!" 😄🙂😄😆

Adieu!

Link to comment
Dela på andra sajter

blingbling (oregistrerad)

Mee like trummisar.

Har världens bästa historia då jag "råkades" ragga på en trummis som jag trodde var en het grabb. Men det visade sig att han, var en tjej. Hahaha, jag började lira trummor efter den gången..

Jag undrar bara, varför detta förakt mot trummisar? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...