Jump to content
Annons

Inspelning på ett höloft!


Krikelin (oregistrerad)

Recommended Posts

Krikelin (oregistrerad)

Vad tror Ni om förutsättningarna att spela in trummor på ett höloft? Rent ljudmässigt alltså inte rent tekniskt, det är absolut inga reflexer alls däruppe, men frågan är om det är för dött??

En tanke jag funderat på hur länge som helst 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vad tror Ni om förutsättningarna att spela in trummor på ett höloft? Rent ljudmässigt alltså inte rent tekniskt, det är absolut inga reflexer alls däruppe, men frågan är om det är för dött??

En tanke jag funderat på hur länge som helst :rolleyes:

glöm inte höpassfiltret

(ber om ursäkt för min usla humor)

Link to comment
Dela på andra sajter

Högaffel heter det ju!

HöHöHö ditt svin, den var bonndålig... jag vet 😆

Men lite bjällror och tagel kan förgylla en afton.

Prova annars att sänka en kalvton och se till att få med Bagge i produktionen.

Redigerat av barrf
Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Du får ursäkta grabbarna det ärt typ ett flak pils eller femtisju för mycket. Det är givetvis klart att du kommer att få ett helt unikt sound. Men varför bara trummor? Invänta sommaren och lira in hela låten på loftet, det blir förmodligen helbra. Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får ursäkta grabbarna det ärt typ ett flak pils eller femtisju för mycket. Det är givetvis klart att du kommer att få ett helt unikt sound. Men varför bara trummor? Invänta sommaren och lira in hela låten på loftet, det blir förmodligen helbra. Lycka till

Hallå där... Jag är helnykterist... Men hade iaf den goda smaken att be om ursäkt för min osmak...

Men om man nu ska tillföra nåt på riktigt å inte bara dåliga ordvitsar så:

Varför skulle det inte gå att spela in där?

Var lite försiktig med dammet dock... ska nog inte sätta upp saker å ting permanent där. Lär ta sig in i allt..

Å ett mindre lager antihistamin ifall du har kunder med hösnuva...

Link to comment
Dela på andra sajter

Krikelin (oregistrerad)
Hallå där... Jag är helnykterist... Men hade iaf den goda smaken att be om ursäkt för min osmak...

Men om man nu ska tillföra nåt på riktigt å inte bara dåliga ordvitsar så:

Varför skulle det inte gå att spela in där?

Var lite försiktig med dammet dock... ska nog inte sätta upp saker å ting permanent där. Lär ta sig in i allt..

Å ett mindre lager antihistamin ifall du har kunder med hösnuva...

Kunder? 😄 Jag sysslar inte med inspelning på det viset, bara egna projekt, men det kan vara bra med ett lager allergimedicin för min egen del 😄 Nej permanent placering kommer det inte att bli bara under inspelningen i så fall nån dag eller två. Spelade på logen ett par gånger i min ungdom och minns att trummorna lät fantastiskt bra där uppe. Så tanken har slagit mig ett antal gånger att prova. Vi får se om det blir verklighet, men ska tänka på alla "bra" tips om koklockor och gafflar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...