Jump to content
Annons

Hur funkar det? =P


Leveller

Recommended Posts

Ursäkta om jag är alldeles för mycket noob på sånt här men... Om man har en fyrakanalsporta och tycker att den inte räcker, kan man då koppla tillexempel två gitarrer och en bas genom en mixer och skicka in alla tre via mixern till samma spår på portan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du har väl redan en mixer i portan?

Då kan du troligen skicka två kanaler till ett spår utan att behöva skaffa en extern mixer också... Rota igenom manualen till portan lite, så hittar du säkert exempel på kopplingar. Finns inte manualen kvar, så brukar sådana finnas för nerladdning på tillverkarens hemsida. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan även bounca ner de fyra spåren till ett spår. Är det en digital porta så förlorar du inte _så_ mycket kvalitet på det viset.

Svaret på din fråga är dock, ja det går alldeles utmärkt 😏

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Nackdelen är ju att om man bouncar så kan man inte ändra på det sen. Om man har gitarr och bas i samma så kan man inte ändra gitarren utan att samma sak händer med basen. Fler möjligheter liksom...

Nu svarar ju jag som att den som läser är dum i huvudet... Men det är saker jag inte visste för en tid sedan själv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...