Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag är nybörjare, men har nu tänkt börja spela in mina alster på min dator och behöver därför lite tips. Jag har en PC med Xp på och har nu köpt Reason Propellerhead som jag tänkte använda. Men jag behöver ett ljudkort, det jag vill är följande:

1. Koppla in mitt midi klaviatur till datorn och Reason så jag kan spela in.

2. Koppla in en mikrofon så jag även kan spela in sång i Reason.

Vad behöver jag för ljukort för detta, gärna något billigt och enkelt men som funkar för mitt ändamål.

Är det något annat jag bör tänka på för att få detta att fungera?

Tacksam för alla svar!

Mvh

Per

Annons
Postat

Börja med att titta igenom någon av de hundratals trådar som redan svarat på denna fråga. Om du inte hittar svar på dina funderingar så är du naturligtvis välkommen att fråga mer specifika frågor.

Postat

Om jag inte kommer ihåg fel, så kan man inte spela in audio med Reason, utan då behöver man ett DAW-program, som t ex Cubase - och så får då Reason ligga som syntdel genom Rewire.

Rätta mig om jag har fel - för jag har som sagt inte koll på Reason... 😛

Postat (redigerat)

Till Gilbert!

Så du tror inte jag har läst i en massa trådar innan jag postar ett inlägg????

Jag förstår om du tycker det är jobbigt att ge ett tips på ett enda Ljudkort, ungefär lika jobbigt som att skriva det inlägg du gjort.

Thanks for nothing!

Redigerat av fiendo
Postat (redigerat)
Hej,

Jag är nybörjare, men har nu tänkt börja spela in mina alster på min dator och behöver därför lite tips. Jag har en PC med Xp på och har nu köpt Reason Propellerhead som jag tänkte använda. Men jag behöver ett ljudkort, det jag vill är följande:

1. Koppla in mitt midi klaviatur till datorn och Reason så jag kan spela in.

2. Koppla in en mikrofon så jag även kan spela in sång i Reason.

Vad behöver jag för ljukort för detta, gärna något billigt och enkelt men som funkar för mitt ändamål.