Jump to content
Annons

Röde nt1-a impedance ?


MrMarcus

Recommended Posts

Så här står det om min mik

Power P48 (48V), P24 (24V) phantom supply

Acoustic Principle Pressure gradient

Directional Pattern Cardioid

Frequency range 20 Hz - 20 kHz

Output impedance 100Ω

Signal noise ratio >88 dB SPL (A - weighted per IEC651)

Equivalent noise 5 dB SPL (A - weighted per IEC651)

Maximum SPL 137dB SPL (@ 1kHz, 1% THD into 1KΩ load)

Maximum output voltage +13.7dBu (@ 1kHz, 1% THD into 1KΩ load)

Sensitivity -32 dB re 1 Volt/Pascal (25 mV @ 94 dB SPL) +/- 2 dB @ 1kHz

Weight 326gm

Dimensions 190mmH x 50mmW x 50mmD

Och på preampen kan jag välja mellan 50 150 600 1500 2500 ohms. Så jag undrar om jag ska ställa in på 150 eller 50 eftersom det står 100Ω på sidan. Allså jag har testat 150 och då blir det rätt lågt och när jag sätter den på 2500 då blir det skit högt och måste sänka imputen till 22db Tacksam för svar 😄

Sen en fråga till på min preamp så är output mataren från -20 till +5 ska man hålla sig under nollan?

Redigerat av MrMarcus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Micar med transformatorutgång påverkas mer än de som är elektroniskt balanserade. Nu vet jag inte hur det är med just den micen, men eftersom den verkar påverkas mycket av impedansen, så antar jag att den har transformatorutgång. Det gör att du kan påverka soundet också en del genom att laborera med impedansen, men generellt sett så är det lämpligast att följa Gilberts råd och ställa impedansen på ett av de högsta värdena.

Preampens gain ställer du så att du har bra signal enligt mätaren. Hur du ska ställa den beror på nästa burk, så du måste se till att du inte överstyr nästa steg - som jag antar är ljudkortets lineingång, alternativt en extern A/D-omvandlares lineingång...?

Spelar du in med 24-bits upplösning så kan du skapa ett "headroom" genom att hålla peakarna på -10dB eller något ditåt i stället för att sikta på 0dB och riskera en rälig digital överstyrning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...