Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har hört att man kan koppla Focusrite Voicemaster Pro direkt till datorn utan ljudkort för att den har en digital output, stämmer det?

Det står också på den att den digitala outputen är "optional" som man antagligen väljer till.

Om det nu går, vad krävs det för att koppla den direkt till datorn utan ljudkort och hur går jag till väga? Vad behöver jag köpa till? osv.

Tack!

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Glöm inte skriva att du kör mac. 🙂

Redigerat av drloop
Postat

Även om det nu går att koppla ljudkortet direkt in i macens inbyggda kort så skulle jag nog ändå satsa på ett externt ljudkort. Det inbyggda jag har i min MBP låter inte speciellt kul och ljudskillnaden blir större än man tror vid uppspelning.

drloop (oregistrerad)
Postat

Men hallå!

Vi snackar om att koppla in grejer digitalt, då har det inbyggda ljudkortet inte en cent påverkan.

Postat
Men hallå!

Vi snackar om att koppla in grejer digitalt, då har det inbyggda ljudkortet inte en cent påverkan.

Förutom när ljudet spelas upp då förstås... vilket kan vara nog så viktigt vid t.ex. medhörning.

//J

Postat
Jag har hört att man kan koppla Focusrite Voicemaster Pro direkt till datorn utan ljudkort för att den har en digital output, stämmer det?

Det står också på den att den digitala outputen är "optional" som man antagligen väljer till.

Om det nu går, vad krävs det för att koppla den direkt till datorn utan ljudkort och hur går jag till väga? Vad behöver jag köpa till? osv.

Tack!

I och med att den digitala utgången är just "optional" så behöver du köpa till just den. Kostar 2.695:- enligt den svenska generalagenten

Postat

Tack för alla svar! Då köper jag ett externt ljudkort som jag hade tänkt.

Något ni kan tipsa om?

Postat (redigerat)

Hur som helst, vad tror ni om ljudkortet Focusrite Saffire LE?

Btw. Det är väl korrekt att jag kopplar preampen in i ljudkortets SPDIF?

Och är det stor skillnad mellan FireWire 400 och 800? märkbar ens?

Redigerat av Nickmupr

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.