Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har hört att man kan koppla Focusrite Voicemaster Pro direkt till datorn utan ljudkort för att den har en digital output, stÀmmer det?

Det stÄr ocksÄ pÄ den att den digitala outputen Àr "optional" som man antagligen vÀljer till.

Om det nu gÄr, vad krÀvs det för att koppla den direkt till datorn utan ljudkort och hur gÄr jag till vÀga? Vad behöver jag köpa till? osv.

Tack!

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Glöm inte skriva att du kör mac. 🙂

Redigerat av drloop
Postat

Hehe 🙂

Ja förmodligen kommer jag köra en iMac som min assistent nÀmnde dÀr uppe.

Postat

Även om det nu gĂ„r att koppla ljudkortet direkt in i macens inbyggda kort sĂ„ skulle jag nog Ă€ndĂ„ satsa pĂ„ ett externt ljudkort. Det inbyggda jag har i min MBP lĂ„ter inte speciellt kul och ljudskillnaden blir större Ă€n man tror vid uppspelning.

drloop (oregistrerad)
Postat

Men hallÄ!

Vi snackar om att koppla in grejer digitalt, dÄ har det inbyggda ljudkortet inte en cent pÄverkan.

Postat
Men hallÄ!

Vi snackar om att koppla in grejer digitalt, dÄ har det inbyggda ljudkortet inte en cent pÄverkan.

Förutom nÀr ljudet spelas upp dÄ förstÄs... vilket kan vara nog sÄ viktigt vid t.ex. medhörning.

//J

Postat

Precis! Om du lĂ€ser mitt inlĂ€gg igen sĂ„ skrev jag faktiskt uppspelning 😄

Postat
Jag har hört att man kan koppla Focusrite Voicemaster Pro direkt till datorn utan ljudkort för att den har en digital output, stÀmmer det?

Det stÄr ocksÄ pÄ den att den digitala outputen Àr "optional" som man antagligen vÀljer till.

Om det nu gÄr, vad krÀvs det för att koppla den direkt till datorn utan ljudkort och hur gÄr jag till vÀga? Vad behöver jag köpa till? osv.

Tack!

I och med att den digitala utgÄngen Àr just "optional" sÄ behöver du köpa till just den. Kostar 2.695:- enligt den svenska generalagenten

Postat

Tack för alla svar! DÄ köper jag ett externt ljudkort som jag hade tÀnkt.

NÄgot ni kan tipsa om?

Postat (redigerat)

Hur som helst, vad tror ni om ljudkortet Focusrite Saffire LE?

Btw. Det Àr vÀl korrekt att jag kopplar preampen in i ljudkortets SPDIF?

Och Àr det stor skillnad mellan FireWire 400 och 800? mÀrkbar ens?

Redigerat av Nickmupr

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.