Jump to content
Annons

Behöver hjälp med acapella


putty1994

Recommended Posts

Hej jag har äntligen hittat en acapella jag har velat haft (Baby Alice - pina colada boy). Men när jag lyssnar på olika remixer av den så är den mycket snabbare och dom har inte pitchat utan den är bara snabbare liksom och det låter helvete om man tar 140bpm på 113bpm eller 113bpm på 113bpm låter ändå inte bra blir ingen fart i låten. Så snälla hjälp mig

Ursäkta stavfel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett ord... Timestrech.. vet inte hur det funkar i FL, men när man gör en a capella snabbare så brukar det vara vanligast.

Annars kan du klippa varje stavelse och lägga in i en högre hastighet, blir mycket jobb men låter bättre i slutändan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det här tricket funkar i FL Studio men det Funkar i Logic i alla fall. Kräver dock Melodyne..

Låt Melodyne analysera hela Acapella i Original tempo , När den är klar dra upp tempot. That´s it.

Skulle det nu visa sig att ljudet blir för förvräng , så får du som sagt Timestecha acapellan.

Link to comment
Dela på andra sajter

inte att förglömma är att man inte kan timestrecha hur mycket som helst, det förvränger ljudet avsevärt!

dock börjar det bli bättre och bättre nuförtiden, pro tools har gjort ett riktigt bra jobb med detta!

Lycka till ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Vart fick du tag i a capellan? 😆

Jag brukar göra som så att jag drar ner tempot så de blir den samma som a capellan. Sen så sen så förkortar jag den lite så jag kan öka tempot så acapellan går snabbare. Sen förlänger jag de jag förkorta.

Brukar funka fint. Kanske är lite myvket jobb. Men men.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...