StefanLindblom Postat 12 mars 2009 Postat 12 mars 2009 Tjena tjena! Det här blir då mitt första inlägg här 😄 Det har nyligen kommit ut ett par nya digitaltrummor som jag har kikat en del på, Roland TD-4K och Alesis USB Pro kit. Roland TD-4K (4sound.se) Alesis USB Pro Kit (4sound.se) Jag kommer att köra dom genom midi såklart till någon bra vstplugg typ ezdrummer. Funderar på om dom triggar bra ? Någon som har känt på dessa "in reality"? Hur är möjligheterna att bygga ut med fler pads? / Stefan L
StefanLindblom Postat 14 mars 2009 Trådstartare Postat 14 mars 2009 Det blev ett par Roland TD-4 ! Dom är grymma! Kör ezdrummer och det låter hur bra som helst! Rekommenderas. Tänkte kanske lägga upp nån video på youtube med lite tester eftersom att jag själv skulle kolla där om jag skulle köpa...
Soxic Postat 19 juni 2011 Postat 19 juni 2011 Är själv lite sugen på ett e-trumset och kanske TD-4. Måste fråga dock, hörs det mycket när man slår på plattorna? Bor i lägenhet och det funkar ju inte om det är extremt störande.
JohnRick Postat 19 juni 2011 Postat 19 juni 2011 Det är värre om du har gummiplattorna. Slag på dem kommer att fortplanta sig ner i balkarna och förnimmas som ett pockande av boende i huset. Om de är känsliga eller ej är en annan sak. Själv hade jag en känlsig granne under uni-years när jag övade några få timmar om dagen. Slutade med att jag fick bygga en scen i mitt rum för att höja setet en bit ovanför golvet. Men alla alternativ slår ju ett akustiskt - i alla fall när det kommer till reducerad ljudvolym.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.