Jump to content
Annons

MBOX 2 PRO


Rocktroll

Recommended Posts

Hej så som jag förstår det finns två mick ingångar och två line ingångar..

frågan är om man kan spela in med alal fyra sammtidigt?? Typ Två mickar och en stereo linad keyboard..

Eller två sångmickar och två linade elgitarrer till amplitude t.ex.

??

Är det nå'n som sitter på svaren?? Tack som fan i förväg 😉 mvh/lelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
vet inte exakt för PRO, men övriga mbox kan spela in på alla ingångar samtidigt.

men du, posta i rätt avdelning så kanske du får svar lättare 🙂

ok, jag tyckte detta låg närmast ämnet. vilken sektion tycker du jag skall posta i? Tack så mycket, mvh/lelle

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, jag tyckte detta låg närmast ämnet. vilken sektion tycker du jag skall posta i? Tack så mycket, mvh/lelle

Pro tools avdelningen eller ljudkortsavdelningen hade nog varit att rekommendera 🙂

Men iaf. Tar från minnet lite nu. Mbox 2 pro har vad jag vet 6 analoga ingångar. 2 pre amps XLR eller DI - 2 Line - s/pdif

Detta innebär att du kan koppla in 2 mikrofoner samtidigt, eller en mikrofon + elgitarr eller 2 elgitarrer. Jag TROR inte att du kommer kunna koppla gitarren direkt till en line ingång då signalen nog kommer bli för svag. Om du vill använda de 2 lineingångarna så behöver du nog köpa till en tvåkanalig pre amp, alternativt två enkanaliga. Även en keybord/synth mår bra av att ha en pre amp är min erfarenhet. Men jag kan inte svara exakt då jag inte har någon själv.

MVH

Anders

EDIT: Hittade en Mbox 2 och den har ju två line ingångar. Jag kan koppla in en synth och se hur det blir om du vill 😄

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...