Jump to content
Annons

Terratec DMX 6 Fire!


flashman

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som har bra eller dåliga erfarenheter av Terratec DMX 6 Fire! ??

Det är ju ett kort som inte är nytt men som man kan komma över till en rätt billig penning.

Intressant är också om någon kört en gitarr direkt in på mikingången med gott resultat?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

Har spelat in på ett senaste halvåret och det funkade bra, men har hört om andra som absolut inte har fått det att fungera på sin maskin. varför? ingen aning.

Gitarr rätt in i kortet går väl, men räkna med en jävligt fattig signal.

skaffa dig en dassig preamp av något slag annars. de finns överallt omkring oss - bandare, radios, mdspelare mm.

Latency ska väl gå att få rätt schysst med de senaste drivisarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grundtal (oregistrerad)
Hej!

Är det någon som har bra eller dåliga erfarenheter av Terratec DMX 6 Fire! ??

Det är ju ett kort som inte är nytt men som man kan komma över till en rätt billig penning.

Intressant är också om någon kört en gitarr direkt in på mikingången med gott resultat?

/Daniel

Jag använder mig av DMX 6-Fire just nu. För att vara ärligt har jag inte använt kortets in/ut speciellt mycket. Jag använder ljudkortet främst till Renoise och Reaktor under ASIO.

Jag tycker att drivrutnerna under ASIO inte är de bästa. Det är ofta programmen krashar - men jag är inte säker på om det beror på min sequenser (Renoise) eller inte.

Det är oftast när jag byter samplefrekvens som det hänger sig.

Sedan så verkar det som om Terratec slutat uppdatera drivrutinerna till kortet.

Jag ska hursomhelst köpa mig ett annat ljudkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att drivrutnerna under ASIO inte är de bästa. Det är ofta programmen krashar [...] Det är oftast när jag byter samplefrekvens som det hänger sig.

Normalt sett är det inte direkt ofta man behöver byta samplingsfrekvens. Om du behöver byta mitt i ett projekt, pröva att avsluta sequenserprogrammet och byt först i ljudkortets kontrollpanel (kommer inte ihåg vad den heter). Starta sen upp programmet igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...