Jump to content
Annons

uppbyte av förstärkare


SuneMangs

Recommended Posts

(okej jag vet att det eventuellt finns liknande trådar, men söker man på förstärkare så får man ju allt från mikrofoner till hörlurar.. och jag kollade igenom denna kategorin fram till typ sida 8 och hittade inget som var guld..)

hej!

jag har nu en fender cyber-deluxe, men är lite trött på alla digitala effekter. finns typ inte cleant ljud och distarna är rätt annorlunda.

jag ska ha en ny förstärkare som ska användas vid repning och främst inspelning. jag spelar väl mestadels rock/funk/jazz/pop. inget metal eller överdrivet hårt. det jag vill ha är rör, ska man ju ha säger alla.., en combo är jag rätt säker på och typ cleant och dist.

hade tänkt fynda på den begagnade marknaden. eller thomann... säg att jag kan ge 10 k. ge och ta... (men inga 20 liksom. inte så mycket ge)

SM

Redigerat av SuneMangs
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Orange AD30TC, Marshall Vintage modern 2266C eller VoxAC30 CC.

sweeat!

hur stor skillnad är det på en AC30 från typ -60talet och en ny?

och på thomann diffar en AC30 CC1 och en CC2 900 kr. köper man inte CC2 då? och är CC2X värdare ändå? det är väl typ andra högtalare eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova en Fender Hot Rod innan du köper nåt annat. Ur den kan du få, som jag tycker ett snyggare rent ljud än ur de gamla odistade Fendrarna. Och man kan få ur bra nog med dist och långa Santana hängtoner ur dem också om man vill, utan distpedal.

Turnerande band spelar ju nästan jämt på dem, både softa jazzlirare och dem som brötar som fan. Jag skulle inte byta min mot nånting annat. Ta bara reverbet, det slår alla andra reverb. Fast så många gitarrister spelar på samma sorts combo har ändå alla dessa gitarrister sitt eget sound. En Fender Hot Rod hjälper till att ta fram det sound du har i dig. Passar lika bra till Gibson som Fendergitarrer.

40 rörwatt och en ensam tolva räcker även på större scener, jag kör aldrig mer än 2,5 på mastern.

De är också ganska driftsäkra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med en Randall RG50TC.

En go rör-stärkare på 50w med 2 kanaler.

Känns väldigt allround man kan skruva till en hel del schyssta sound.

Funkar bra till mindre hårda musikstilar som jazz, funk, pop, rock och blues.

Den har även dist så de räcker å blir över ifall man vill ha det..

5000 tror jag att jag köpte den ny för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en Fender deluxe reverb RI för några månader. Bästa cleana ljudet i världen ifall du gillar fender. Är du sådan som vill ha ett bra grundljud att bygga ut med pedaler tycker jag du ska kolla på fenders olika reiusse modeller.. Är otroligt snygga och låter som det gjorde på den goa tiden.

Vill du ha mera allt i ett kanske du ska kolla på de moderna fenderförstärkarna typ hot rod. Något du definitivt borde kolla upp är Bogners nya stärkare Alchemist. Kostar runt 10 k och har två kanaler.. låter riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...