Jump to content
Annons

Dämpa trummor!?


DanneGBG

Recommended Posts

Annons
Finns det något bra sätt att dämpa vanliga akustiska trummor så man kan spela i lägenhet, med triggar?

är ju jävligt dålig på det där med triggar, men skinnen kan ju bytas ut om nät. låter ju ingenting. vet altlså inte exakt hur triggar funkar med det kanske funkar i den combon också? trummorna låter ju iallafall lite..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nät!

Som SuneMangs skriver sen finns det olika lösningar med gummibeläggningar som man lägger på skinnen och cymbalerna.

Det jäkliga är att så fort du gör något ingrepp på trummorna så dör spelkänslan.

Nät "känns" mest rätt men är likförbannat inte ens i närheten av vad ett riktigt skinn ger i respons.

/Cruncharn'

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, att spela slagverk i lägenhet överlag är ingen bra idé. Nån timme mitt på dan när folk inte är hemma kan funka; precis som min granne som lirar hårdrocks-gitarr en timme eller två nån gång i veckan - med stärkar-volymen inställd på typ 1 😏

Att spela slagverk är inte ljudstarkt, men det penetrerar väggarna så jäkla bra. Det spelar i princip ingen roll hur du dämpar och inte. Jag har en Octapad och grannen säger att han hör den direkt - inte för att den är ljudstark, utan för att smattrandet är så karaktäristiskt. Det skiljer ut sig så väldigt mycket ifrån alla andra miljöljud som finns omkring lägenhetsboende så man märker det direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det stämmer nog. Det är svårt att dämpa trummorna tillräckligt. Men jag bor i en etage lägenhet längs upp i huset. Och har min "studio" i ett rum utan grannar. Jag kan dock inte sätta igång och trumma där ohämmat. Kanske är digitala trummor bästa lösningen just nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...