Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej, funkar det att använda en sm58 som baskagge mick vid truminspelning om man skärmar av den men nånting så den inte tar upp massa andra ljud, eller tar den inte upp dom frekvenserna som en baskagge mick skall göra?

Annons
Elof (oregistrerad)
Postat
hej, funkar det att använda en sm58 som baskagge mick vid truminspelning om man skärmar av den men nånting så den inte tar upp massa andra ljud, eller tar den inte upp dom frekvenserna som en baskagge mick skall göra?

Du behöver inte skärma av den mer än någon annan mick.

Med lite små EQ-justeringar kan du absolut ratta fram ett bra ljud ur den.

Postat

Trummisen Hempo Hildén som kommer från mina trakter brukade förr propagera för just SM58 på baskaggen, det blir som en riktig käftsmäll sa han.

Stormembrans kondensatormickar är mkt värre på att ta upp oönskade ljud än en dynamisk SM58.

Postat

enkelt: olika mickar passar på olika baskaggar.

🙂

har kört med några 58 som OH, bd och sd live en gång. lät helt ok.

brukade ofta köra med 57a på basskagge förrut när jag ville ha puffigt trumljud med mitt gamla pearl.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.