Jump to content
Annons

Köp av Sennheiser MD421, garanti?

Recommended Posts

creel (oregistrerad)
Postat

Ska köpa en sån som ny, inte beg, och vill komma undan så billigt som möjligt.

Därför kommer jag beställa från utlandet, finns ett tyskt alternativ:

http://www.musik-schmidt.de/products/gb ... -SET-.html

Det är ju säkert kort, men ebay lockar då det är ett mycket trevligare stativ, 10 års garanti, något billigare:

http://cgi.ebay.com/Sennheiser-MD-421-I ... 1|294%3A50

Men beställer jag från eBay finns stor risk för att åka på tull?

Vad tycker ni? Ni kanske har nåt annat alternativ dessutom.

Jag mailade Musik Schmidt och frågade om garantin:

"we have 2 years waranty in germany. We have no bearing on the manufactuerer waranty. In this case you need to contact the manufactuer."

Hur är det med garanti på denna mick, har man verkligen 10 år hos Sennheiser? Hur funkar det?

Annons
Postat
Ska köpa en sån som ny, inte beg, och vill komma undan så billigt som möjligt.

Men beställer jag från eBay finns stor risk för att åka på tull?

Hur är det med garanti på denna mick, har man verkligen 10 år hos Sennheiser? Hur funkar det?

Om du beställer från USA, räkna med frakt och sedan tull och moms på det sammanlagda beloppet. I ditt fall $380 för mick och $18 för frakt. Tullavgiften kan jag inte på rak arm, men det brukar röra sig om någon procent. Sedan tillkommer 25 % moms och expeditionsavgift. Räkna med en 4300:- för hela kalaset så är du nog safe.

Vet inte om Sennheiser ger 10 års garanti här i Europa. Dealen du tittade på på ebay gällde inom USA.

Varför ska micken vara ny förresten? Du kan säkert hitta två fina beggade 421'or för 4000:-

creel (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Om du beställer från USA, räkna med frakt och sedan tull och moms på det sammanlagda beloppet. I ditt fall $380 för mick och $18 för frakt. Tullavgiften kan jag inte på rak arm, men det brukar röra sig om någon procent. Sedan tillkommer 25 % moms och expeditionsavgift. Räkna med en 4300:- för hela kalaset så är du nog safe.

Vet inte om Sennheiser ger 10 års garanti här i Europa. Dealen du tittade på på ebay gällde inom USA.

Ok, då beställer jag från Tyskland.

Varför ska micken vara ny förresten? Du kan säkert hitta två fina beggade 421'or för 4000:-
Varför inte? Har man ny vet man att det inte är något fel på den och dessutom har man garanti.

Två fina beggade för 4000? Var då? Jag såg nån nisse sälja sin beggade för 2500-3000 och då var den skadad.

Redigerat av creel
creel (oregistrerad)
Postat

Jaja, nu har jag beställt från Musik Schmidt. Ska bli trevligt detta.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.