Jump to content
Annons

PSR 3000 midiout med m-audio LT1010?


minikraeftan

Recommended Posts

Tja!

Jag undrar om det är möjligt att skicka midi signal direkt från cubase LE 4 till min yamaha psr 3000 och samtidigt skicka ljudet från synten in i cubase igen via en aux?

Jag får ut ljud från synthen till datorn via auxen men ljudet från cubase till synthen funkar inte.

Så undrar mest till vilken output jag ska sätta midi tracket på. Eftersom jag hitar bara line out 1-8 och spdif på connections.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du får nog renodla frågan och berätta lite mer exakt vad du vill åstadkomma, för midi innehåller inget ljud i sig, den talar bara om för synten vilket ljud som ska spela och vilken not ( bl.a)

Ska du ta in ljudet som synten spelar upp in i datorn igen för att spara det som audio?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, Midi är ettor och nollor som berättar för synten vad som ska hända, inget "ljud" kan skickas via midi.

Fråga: Hur är synten inkopplad nu?

Menar du 1. att du vill ha in ljudet från cubase in i synten (vilket för mig är helt ologiskt) eller menar du 2. att du vill att synten ska spela upp med sina egna ljud när du trycker på play i cubase? Dvs, du har redan spelat in midi-information i cubase som du nu vill ha uppspelat från synten?

Om det är alternativ två så ska du välja typ nått i stil med "midi out" eller "MPU-401" på midi-tracket. Midi-informationen skickas då ut till externa midi-enheter (som t.ex din synt, om du har kopplat rätt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, Midi är ettor och nollor som berättar för synten vad som ska hända, inget "ljud" kan skickas via midi.

Fråga: Hur är synten inkopplad nu?

Menar du 1. att du vill ha in ljudet från cubase in i synten (vilket för mig är helt ologiskt) eller menar du 2. att du vill att synten ska spela upp med sina egna ljud när du trycker på play i cubase? Dvs, du har redan spelat in midi-information i cubase som du nu vill ha uppspelat från synten?

Om det är alternativ två så ska du välja typ nått i stil med "midi out" eller "MPU-401" på midi-tracket. Midi-informationen skickas då ut till externa midi-enheter (som t.ex din synt, om du har kopplat rätt)

Jag menade att jag skulle skicka midi signal till synthen o senare använda ljudet från synten tillbaka i cubase.

Men nu har jag löst det iaf. Man va tvungen o pilla lite i synthen o hitta midi inställningarna.

Tack iaf ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...