Jump to content
Annons

Söker enkelt smidigt inspelningsprogram


Gyllmeister

Recommended Posts

Tjena tjena,

Mitt ljudkort är ett Edirol UA-25, som jag vart rekommenderad att köpa på Musikbörsen. Se länk > http://owo.up.seesaa.net/image/mcguinn_ua25.jpg

Jag vill ha ett enkelt smidigt inspelningsprogram för som inte är så svårt att förstå sig på(det som ska spelas in är gitarr och eventuellt sång) Det enda jag kräver är att man kan lägga på trummor och kanske mixa lite lätt.

Finns de något Cubase för beginners?

/En ny på sajten

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det brukar följa med en liten version av Cubase till många ljudkort, följde det inte med något till ditt?

De versionerna brukar fungera till ganska mycket, så om du har fått det med så tycker jag att du kan börja med det.

Annars så finns ju Cubase Essentials 4, det är en liten version av Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

http://www.reaper.fm <---- kan man ladda ner gratis, och testa i typ 30 dar. Sen köper man en license och knappar in, det finns två olika priser.

Det går att använda även efter 30 dar perioden, men då sparas inte projekten eller nått sånt. Jag tycker Reaper är väldigt användarvänligt 😕

Annars finns ju Cubase LE som är en lightverision. Den brukar man få med i ljudkort ibland. Den är väl mindre än Essentials antar jag. Men helt duglig!

edit: just ja! glömde säga att till Reaper så kan man ladda hem flera olika skins, som är mindre "brötiga" till utseendet. Tycker att originalet inte är så tjusigt.

Redigerat av kuriyakin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick med programmet Sonar tillsammans med ljudkortet. Dock så tycker jag att det kan vara lika bra att använda sig av Cubase pga att dom flesta studios jag spelat in i har använt de.

Jag tror jag satsar på Cubase LE. Men är det med så att man kan lägga till trummor direkt i Cubase LE? Eller måste man ha en plugg eller vad de kallas till de?

Link to comment
Dela på andra sajter

GBlom (oregistrerad)

Cubase LE kan inte köpas separat, så det kanse är lite klurigt att få tag på det om du inte ska köpa någon hårdvara.

När det gäller trummor i Cubase LE finns det i halion one ett "rock drum set" med samplingar. dock ej särskilt välljudande eller flexibelt enligt mig.

Redigerat av GBlom
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...