Jump to content
Annons

Minns du MP3.COM?


Utan Namn

Recommended Posts

Satt och tänkte på det här om dagen. Hur sjukt lätt det var att slänga upp (dåliga) låtar och sen tjäna pengar på att folk (90% amerikanare) tankade och köpte skivor.

Dom låtarna jag hade uppe var gjorda enbart i Propellerheads Rebirth och skulle jag höra dom idag så skulle jag nog ärligt talat skämmas. Så dåliga var dom!

Ändå så sålde jag en hel del skivor.

Jag har för mig att jag tjänade totalt 15.000 kr under den tiden jag hade min musik på mp3.com

Vart så sjukt förvånad när det dök ner en check från USA på posten.

Men sen gick dom i konkurs har jag för mig. Det var en fin tanke, men alla visste nog att det inte skulle vara 🙂

När man tänker efter så kanske det funkade på grund av att det var innan napster och torrents..

Det var svårare att hitta och tanka "utgiven" musik så folk såg nog det som chans att köpa "billig" musik.

Minns inte vad jag sålde mina skivor för men det var inte mycket.

Har du liknande erfarenheter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Jo jag minns att det fanns. Det var i min början av internet och man satt med det där skitmodemet. 🙂 Och hur lång tid tog det att ladda ned en låt? Ja inte fort i alla fall. Minst 95% som lades upp där var ren skit. De köptes upp av någon och sen dröjde det inte länge innan det lades ned. Om jag inte minns helt fel.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag minns att det fanns. Det var i min början av internet och man satt med det där skitmodemet. 😱 Och hur lång tid tog det att ladda ned en låt? Ja inte fort i alla fall. Minst 95% som lades upp där var ren skit. De köptes upp av någon och sen dröjde det inte länge innan det lades ned. Om jag inte minns helt fel.

Men visst är det lite kul att en snubbe på 15-16 år lyckades sälja en jävla massa skivor med låtar som gjorts i bara Rebirth? 🙂

Märkligt om inte annat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer i håg gamla MP3.com Jag både lyssnade och köpte musik (CD-skivor) där.. Funkade ypperligt.. Bra inspirationskälla då man letade efter nytt.. Och joo.. dom finns ännu fast i ny skepnad.. Du har väl kollat på http://www.mp3.com/ 😱

Tveksam på att det är samma gäng dock.

Ganska säker på att det blev nerlagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Men visst är det lite kul att en snubbe på 15-16 år lyckades sälja en jävla massa skivor med låtar som gjorts i bara Rebirth? 🙂

Märkligt om inte annat 🙂

Ja man undrar vilka som köpte det. 😱 Du får väl lägga upp en låt här för bedömning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...