Jump to content
Annons

Lukt från Glasull


rymdis

Recommended Posts

Annons
Hej

Ngn som vet om lukten från glasull försvinner med tiden? Har precis inhandlat ett parti och tycker det luktar skit 🙂

tacksam för svar!!

/R

Hej,

Var lugn, det försvinner (om du menar doften av rutten hamster/kattpiss)

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har den bakom tyg eller liknande kan du testa att dammsuga lite på det. Mitt luktade visserligen inte kattpiss .. 🙂 .. men jag fick loss lite lösa fibrer/damm och lukten försvann också ganska snabbt efter det.

har tänkt spraya lite kontaktlim, bara så att de yttersta fibrerna binder fast sig. kasspiss och unken offentlig toalett som inte blivit rengjord på en månad i en knepig blandning skulle jag nog beskriva lukten som.

Link to comment
Dela på andra sajter

har tänkt spraya lite kontaktlim, bara så att de yttersta fibrerna binder fast sig. kasspiss och unken offentlig toalett som inte blivit rengjord på en månad i en knepig blandning skulle jag nog beskriva lukten som.

Enligt gamla byggjobbare: Sätt förhyrningspapp på båda sidor om isoleringen...då dammar den inte. Förhyrningspappen stänger inte in fukt heller (som fuktspärr i plast) utan tillåter en långsam fuktvandring. Kattpiss/toalett-doften orsakas av oljebehandlingen som isoleringen är impregnerad av för att motverka mögel. Doften försvinner snart som tidigare bämnts... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...